Kadra
Wszystkie nauczycielki pracujące w naszym przedszkolu ustawicznie podnoszą swoje kwalifikacje zawodowe uczestnicząc w studiach podyplomowych, kursach kwalifikacyjnych, szkoleniach i warsztatach organizowanych m.in. przez Miejski Ośrodek Doskonalenia Metodycznego oraz Centrum Edukacji Nauczycieli. W codziennej pracy z dziećmi stosują m.in.:
- metodę Dobrego Startu Marty Bogdanowicz;
- metodę czynnościowego kształcenia matematycznego prof. Edyty Gruszczyk-Kolczyńskiej;
- metody aktywizujące i integracyjne;
- elementy metod kształcenia muzycznego Carla Orffa
- metodę gimnastyki twórczej Rudolfa Labana;
- metodę krakowską;
- metodę globalnego czytania Ireny Majchrzak;
- metody pedagogiki zabawy (KLANZA);
- techniki relaksacyjne.
Dyrekcja
Krystyna Gromek – dyrektor, założycielka i właścicielka „Bajki”. Absolwentka pedagogiki wczesnoszkolnej na Wydziale Pedagogicznym Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Olsztynie. Ukończyła studia podyplomowe z zakresu Zarządzania Oświatą na Uniwersytecie w Białymstoku oraz kurs kwalifikacyjny z oligofrenopedagogiki i wiele innych podnoszących zdobyte kwalifikacje zawodowe.
Emilia Goś-Kuciej – absolwentka Uniwersytetu Gdańskiego (Wydział Nauk Społecznych, kierunek: Wczesna Edukacja i Nauczanie języka angielskiego). Ukończyła również studia podyplomowe w zakresie Zarządzania Oświatą (WSFiZ w Białymstoku) oraz kurs kwalifikacyjny z zakresu wczesnego wspomagania rozwoju i edukacji uczniów autystycznych. Od początku swojej drogi zawodowej związana z przedszkolem „Bajka”. Od lipca 2008 r. sprawuje obowiązki dyrektora przedszkola. Ukończone kursy i szkolenia to m.in.:
- Kodowanie na dywanie
- Metoda krakowska
- Efektywna ewaluacja w praktyce;
- Ośrodkowe Zaburzenia Słuchu (CAPD) jedną z przyczyn trudności w uczeniu się;
- Dwulatki i trzylatki w przedszkolu i w domu – jak świadomie je wychowywać i uczyć;
- Szkolenie dla dyrektorów szkół i przedszkoli z zakresu zasad zmodernizowanego systemu doskonalenia nauczycieli stanowiącego element wspomagania szkół i placówek;
- Szkolenie podstawowe PECS;
- Wykorzystanie zasad stosowanej analizy zachowania w pracy z osobami z zaburzeniami rozwoju – kurs III stopniowy;
- Bajkoterapia – rola tekstu literackiego w rozwijaniu osobowości i kształtowaniu postaw u dzieci.
Wychowawczynie
KRASNOLUDKI – TRZYLATKI
pani Ewa (także nauka angielskiego) – wychowawczyni grupy, absolwentka pedagogiki wczesnoszkolnej na Wydziale Pedagogiki i Psychologii UwB oraz filologii angielskiej na Wydziale Filologicznym UwB. Ukończyła również tłumaczenie specjalistyczne na Wydziale Lingwistyki Stosowanej UW. Od wielu lat uczy angielskiego w grupach dziecięcych. Posiada licencję do prowadzenia zajęć języka angielskiego metodą Natural First Steps ® oraz metodą Teddie Eddie. Posiada kwalifikacje do pracy z dziećmi z autyzmem i zespołem Aspergera (Studia Podyplomowe: „Edukacja i rehabilitacja osób z autyzmem i zespołem Aspergera” – Uczelnia Jańskiego w Łomży). W 2019 r. zdała egzamin i uzyskała stopień awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanego.
Ukończone kursy i szkolenia to m.in.:
- Bezpieczny Przedszkolak;
- e-Twinning- edukacyjny program Unii Europejskiej – konferencja warsztatowa;
- Wychowanie przez sztukę, edycja: XII i XIII;
- Obraz dziecka z całościowymi zaburzeniami rozwoju;
- „Szklana pułapka” – dziecko z autyzmem;
- Metoda Krakowska: kurs I stopnia.
pani Magda – wychowawczyni grupy. Ukończyła studia magisterskie na Wydziale Pedagogiki i Psychologii UwB, na kierunku Pedagogika, w specjalności pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna. W 2020 r. uzyskała stopień awansu zawodowego nauczyciela kontraktowego.
pani Inga – pomoc nauczyciela
TYGRYSY – SZEŚCIOLATKI
pani Ania – wychowawczyni grupy, absolwentka pedagogiki wczesnoszkolnej na Wydziale Pedagogiki i Psychologii Uniwersytetu w Białymstoku. Posiada kwalifikacje do pracy w przedszkolu oraz w szkole, a także do pracy z dziećmi ze spektrum autyzmu. Z przedszkolem „Bajka” związana jest od początku swojej drogi zawodowej. W lipcu 2015 r. pomyślnie przeszła postępowanie kwalifikacyjne i uzyskała stopień nauczyciela dyplomowanego.
Ukończone kursy i szkolenia to m.in.:
- Mowa i zabawa, czyli jak rozwijać mowę i myślenie u dzieci
- Wczesne wspomaganie rozwoju i edukacji uczniów autystycznych – kurs kwalifikacyjny (MODM Białystok)
- Diagnozowanie kompetencji matematycznych dzieci 5-6 – letnich
- Roztańczone, rozśpiewane, rozbawione przedszkole – tańce i zabawy na różne uroczystości przedszkolne
- Tworzenie Indywidualnego Programu Edukacyjno-Terapeutycznego dla uczniów z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego
- WYCHOWANIE PRZEZ SZTUKĘ: „Słowo, ruch, muzyka”, „Zabawy i piosenki z rekwizytem”, „Zabawy plastyczne rozwijające myślenie twórcze”, „W bananowych rytmach – tańce afrykańskie”, „Tańce regionalne i zabawy taneczne dla najmłodszych”, „Taneczne ilustracje”, „Inspiracje wierszem, piosenką oraz utworem muzycznym”, „Warsztaty choreoterapii”
- Metody diagnozowania dziecka 5-6-letniego pod kątem gotowości szkolnej
- Tworzenie prezentacji multimedialnych w programie Microsoft Office PowerPoint 2007
- Jak przyjemnie bawić się muzyką – zabawy muzyczne cz. II
- BEZPIECZNY PRZEDSZKOLAK – I i II stopień
- Podstawowe zagadnienia terapii i edukacji dzieci z autyzmem, cz. I
- Wykorzystanie zasad stosowanej analizy zachowania w pracy z osobami z zaburzeniami rozwoju – kurs III stopniowy
pani Angelika – wychowawczyni grupy.
pani Beata – pomoc nauczyciela.
BIEDRONKI – PIĘCIOLATKI
pani Ula – wychowawczyni grupy, absolwentka Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie, na Wydziale Pedagogiki i Wychowania artystycznego o kierunku Zintegrowane Nauczanie Początkowe. Posiada kwalifikacje do pracy w przedszkolu oraz w szkole, a także do pracy z dziećmi z autyzmem oraz z dziećmi z niepełnosprawnością intelektualną. Ukończyła również studia podyplomowe na Uniwersytecie w Białymstoku w zakresie ICT oraz nauczania drugiego przedmiotu, specjalność: Przyroda. Od początku swojej drogi zawodowej związana z naszym przedszkolem. Nauczyciel dyplomowany.
Ukończone kursy i szkolenia to m.in:
- Oligofrenopedagogika – kurs kwalifikacyjny
- Wspomaganie rozwoju i edukacji uczniów z autyzmem – kurs kwalifikacyjny
- Trening Umiejętności Społecznych – zajęcia grupowe dla dzieci i młodzieży z Zespołem Aspergera/Autyzmem wysokofunkcjonującym
- Wykorzystywanie zasad stosowanej analizy zachowania w pracy z osobami z zaburzeniami rozwoju – uczenie nowych umiejętności
- Wykorzystywanie zasad stosowanej analizy zachowania w pracy z osobami z zaburzeniami rozwoju – praca nad zachowaniami trudnymi
- Wykorzystywanie zasad stosowanej analizy zachowania w pracy z osobami z zaburzeniami rozwoju – samodzielność, umiejętności społeczne, zabawa, komunikacja
- Bezpieczny Przedszkolak – kurs I i II stopnia
- Wychowanie przez sztukę
- Sposoby rozwijania gotowości do czytania dzieci w wieku przedszkolnym
- Matematyka w przedszkolu
- Asertywność we współpracy z trudnym dzieckiem
- Asertywność we współpracy z trudnym rodzicem
- Zarządzanie emocjami i wykorzystywanie inteligencji emocjonalnej do zwiększania efektywności w pracy
- Wymagania współczesnego rodzica względem przedszkola
- Wykorzystywanie nowoczesnych narzędzi ICT w pracy nauczyciela i kontaktach z rodzicami
- Usus est optimus magister
- Metoda Krakowska – terapia neurobiologiczna dzieci z zaburzeniami rozwoju.
- Metoda Krakowska
- Kodowanie na dywanie
pani Julita – wychowawczyni grupy, absolwentka pedagogiki wczesnoszkolnej na Wydziale Pedagogiki i Psychologii w Białymstoku. Ukończyła studia podyplomowe z Terapii Pedagogicznej i Oligofrenopedagogiki. Posiada także kwalifikacje do pracy z dziećmi z autyzmem. Stopień zawodowy: nauczyciel mianowany.
Ukończone kursy i szkolenia to m.in.:
- Terapia Ręki
- Trening Umiejętności Społecznych
- Metoda Krakowska
- Kodowanie na dywanie, czyli jak uczyć dzieci młodsze podstaw programowania
- Przygotowanie materiałów i prowadzenie zajęć z wykorzystaniem tablicy interaktywnej
- Emocje w życiu przedszkolaka, czyli jak mam nazwać to co czuje
- Techniki kontroli złości jako narzędzie wspomagające nauczyciela w pracy uczniem trudnym
- Rozpoznawanie zaburzeń dzieci w wieku przedszkolnym
- Ocenianie kształtujące
- Elementy socjoterapii w pracy nauczyciela
pani Dominika – nauczycielka współorganizująca, absolwentka pedagogiki wczesnoszkolnej na Wydziale Pedagogiki i Psychologii na Uniwerystecie w Białymstoku. Posiada kwaflikacje do pracy w przedszkolu oraz w szkole podstawowej (klasy 1-3), a także do pracy z dziećmi z autyzmem. Ukończyła studia podyplomowe w zakresie Terapii Pedagogicznej. Uzyskała stopień awansu zawodowego nauczyciela kontraktowego.
Ukończone kursy i szkolenia to m.in.:
- Terapia Ręki
- Metoda Krakowska
- Kodowanie na dywanie, czyli jak uczyć dzieci młodsze podstaw programowania
PSZCZÓŁKI – CZTEROLATKI
pani Ania – wychowawczyni grupy, absolwentka pedagogiki wczesnoszkolnej na Wydziale Pedagogiki i Psychologii oraz dwuletnich Podyplomowych Studiów Logopedycznych na Wydziale Filologicznym UwB. Posiada kwalifikacje do pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym oraz szkolnym, do pracy z dzieckiem z autyzmem, a także do prowadzenia terapii osób z wadami wymowy. Od początku swojej drogi zawodowej związana jest z naszym przedszkolem. Stopień zawodowy: nauczyciel dyplomowany.
W naszym przedszkolu prowadzi również zajęcia z logorytmiki.
Ukończone kursy i szkolenia to m.in.:
- Kurs kwalifikacyjny z zakresu wczesnego wspomagania rozwoju i edukacji uczniów autystycznych;
- Kurs III stopniowy „Wykorzystanie zasad stosowanej analizy zachowania w pracy z osobami z zaburzeniami rozwoju”
- Tworzenie Indywidualnego Programu Edukacyjno–Terapeutycznego dla uczniów z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego;
- Ośrodkowe Zaburzenia Słuchu (CAPD) jedną z przyczyn trudności w uczeniu się;
- Terapia ręki I i II stopnia;
- Sposoby rozwijania gotowości do czytania u dzieci w wieku przedszkolnym;
- Dla dzieci, z dziećmi, o dzieciach. Kreatywne prowadzenie grup dziecięcych;
- Jak zaplanować i przeprowadzić spotkanie integracyjne z rodzicami;
- Sposoby rozwijania pamięci u dzieci – zajęcia wg koncepcji prof. E. Gruszczyk – Kolczyńskiej
- Wychowanie przez sztukę
pani Patrycja – wychowawczyni grupy, absolwentka Wydziału Pedagogiki i Psychologii Uniwersytetu w Białymstoku. Posiada kwalifikacje do pracy w przedszkolu oraz w szkole podstawowej (klasy 1-3). Nauczyciel mianowany.
Ukończone kursy i szkolenia to m.in:
- warsztat metodyczny Cha-Ching – wykorzystanie edukacji finansowej dzieci.
- Diagnoza i terapia autyzmu – poziom podstawowy
- Zabawy uczące współpracy, rozwijające empatię oraz wzmacniające samoocenę dla dzieci w wieku przedszkolnym
- Wsparcie dla uczniów z trudnościami w czytaniu i pisaniu
- Wychowanie przez sztukę- edycja XXIV
- Terapia ręki – kurs dwustopniowy
SPECJALIŚCI OD ZAJĘĆ DODATKOWYCH I TERAPII
Kamila Fogtman-Grygolec – logopeda, neurologopeda (Gabinet Logopedyczny Gaduła). W naszym przedszkolu prowadzi indywidualną terapię logopedyczną dzieci z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego oraz pozostałymi dzieci ze zdiagnozowanymi wadami wymowy.
Agnieszka Danowska – prowadzenie zajęć w ramach Treningu Umiejętności Społecznych
Dorota Waszkiewicz – rytmika
Ewa Wiesławska – religia katolicka
Marzanna Łuszcz – religia prawosławna
Aleksandra Mojkowska – gimnastyka korekcyjna
zajęcia taneczne
Ilona Żukowska – psycholog
W ramach zespołu specjalistów konsultacje dla rodziców oraz zajęcia rewalidacyjne z dziećmi prowadzą:
– p. Ilona Żukowska (psycholog)
– p. Anna Koszewnik (logopeda)
– p. Ula Jaworowska (pedagog specjalny)
WSPÓŁPRACUJEMY Z:
- Fundacją FORS-ITIS – w ramach zajęć z Integracji Sensorycznej
Ciocie kucharki
- Mariola Kołomyjska
- Agnieszka Kondrasiewicz
Przedszkole Niepubliczne
nr 8 w Białymstoku
15-689 Białystok
Ul. Michała Pietkiewicza 7A
Pon-Pt: 6:30-17:30