Krasnoludki

O grupie

Mówią na nas Krasnoludki,

małe rączki, nóżki, stópki.

Choć jesteśmy teraz mali,

to będziemy duzi, śmiali.

Poznajemy teraz świat,

z przedszkolem za pan brat.

Wszystkie Krasnoludki są bardzo wesołe,

polubiły od razu bajkowe przedszkole!

Plan dnia

6.30-8.30 – schodzenie się dzieci

8.30-9.00 – zajęcia poranne

9.00-9.30 – śniadanie

9.30-11.30 – zajęcia dydaktyczne, zajęcia dodatkowe, spacer

11.30-12.00 – obiad

12.00-14.00 – leżakowanie

14.00-14.30 – podwieczorek

14.30-15.00 – zajęcia popołudniowe

15.00-16.00 – zabawy według zainteresowań dzieci, zajęcia dodatkowe

16.00-17.30 – zabawy dowolne w grupie łączonej

Zamierzenia dydaktyczne

Tematyka kompleksowa na luty

  1. Kim będę, gdy dorosnę?
  2. Jaka jest moja ulubiona baśń?
  3. Gdzie mieszka sztuka?

 

“Kiedy marzę” (piosenka)

  1. Kiedy widzę panią doktor, to tak sobie marzę,

że gdy dorosnę, zostanę lekarzem.

Ref. Ho, ho, ho, ho, ho, ho.

  1. Kiedy strażak gasi pożar, to ma myśli takie,

że gdy dorosnę, zostanę strażakiem.

Ref. Ho, ho, ho…

  1. Każde dziecko marzy sobie, każde o tym wie,

że gdy dorośnie, będzie tym, kim chce!

Ref. Ho, ho, ho…

Ulubione piosenki i zabawy dzieci:

Strażak zabawa w podskokach https://www.youtube.com/watch?v=BKAw3y1HKuE

Halo, Panie Policjancie Śpiewające brzdące

Wóz strażacki Heykids

Karetka pogotowia Śpiewające brzdące

Wiersz Gdybym miał buty siedmiomilowe”  Iwona Fabiszewska

„Gdybym miał buty siedmiomilowe

poszedłbym na drugi koniec świata.

Zobaczyłbym pustynie piaszczyste

i ptaka, co nie lata.

Odkryłbym może nową krainę,

w której nikogo jeszcze nie było.

Zamieszkałbym w niej z moją rodziną,

wspaniale by się żyło.”

Wiersz „Mało nas”

„Mało nas, mało nas

Do pieczenia chleba.

Tylko nam, tylko nam

Ciebie tu potrzeba.”

„Baśnie i bajeczki” (piosenka)

  1. Gdzieś daleko sobie mieszka

piękna cud Królewna Śnieżka.

A z nią siedmiu krasnoludków

w wielkiej zgodzie i bez smutków.

Ref. Baśnie bajeczki dla syna i córeczki.

Wiele baśni znamy

i chętnie ich słuchamy.

  1. Baba Jaga w słodkiej chatce

ciągle zerka do lusterka.

Jasia i Małgosię trzyma,

czy to lato, czy to zima.

Ref. Baśnie bajeczki dla syna i córeczki.

  1. Prosto, w lewo i pod górę

idzie Czerwony Kapturek.

Swojej babci koszyk niesie,

która mieszka w wielkim lesie

Ref. Baśnie bajeczki dla syna i córeczki.

„Czarodziejka sztuka”- piosenka

  1. Czarodziejka sztuka do drzwi puka, puk, puk.

Chętnych, by ją poznać sobie szuka.

Zaprasza do muzeum i do kina,

by ją poznać każda dobra jest godzina.

Ref. Daj mi mamo rękę.

Chodźmy poznać sztukę.

Z nią będzie czas na zabawę i naukę.

Z nią będzie czas na zabawę i naukę.

  1. Czarodziejka sztuka do drzwi puka, puk, puk.

Chętnych, by ją poznać sobie szuka.

Zaprasza do teatru i na koncert.

Czy pochmurno jestm czy jasne świeci słońce.

Ref. Daj mi mamo rękę….

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze na luty:

Kim będę kiedy dorosnę?- cele główne:

  • rozwijanie mowy;
  • stwarzanie okazji do poznawania różnych zawodów;
  • rozwijanie sprawności manualnej.
  • klasyfikowanie przedmiotów według wybranego kryterium;
  • doskonalenie wiedzy na temat różnych zawodów;
  • rozwijanie sprawności ruchowej.
  • rozwijanie umiejętności działania w skupieniu;
  • wykonywanie ustalonych poleceń na dźwięk instrumentu;
  • rozwijanie logicznego myślenia.
  • poznawanie wybranych urządzeń gospodarstwa domowego wykorzystywanych dawniej i dziś;
  • zwrócenie uwagi na przestrzeganie zasad bezpieczeństwa podczas korzystania z urządzeń elektrycznych.
  • rozwijanie umiejętności wydawania krótkich poleceń;
  • rozwijanie inwencji twórczej.

Jaka jest moja ulubiona baśń?- cele główne:

  • rozwijanie mowy;
  • budzenie zainteresowania literaturą dla dzieci;
  • kształtowanie świadomości na temat książki jako źródła wiedzy;
  • rozwijanie umiejętności matematycznych;
  • rozwijanie sprawności ruchowej.
  • rozwijanie koordynacji ruchowej;
  • wykonanie układu ruchowego do piosenki;
  • poznanie zawodu bibliotekarza, rozumienie konieczności przestrzegania zasad zachowania się w bibliotece oraz szanowania książek.
  • rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej i wrażliwości dotykowej.
  • wzbogacenie wiedzy na temat budowy książki;
  • rozwijanie wyobraźni twórczej i umiejętności manualnych;
  • rozwijanie logicznego myślenia.

Gdzie mieszka sztuka?- cele główne:

  • rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat;
  • rozwijanie zainteresowań przyrodniczych;
  • rozwijanie sprawności manualnej.
  • układanie kompozycji z figur geometrycznych;
  • rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej;
  • rozwijanie sprawności ruchowej.
  • rozwijanie swobody ruchu;
  • opanowanie melodii i tekstu piosenki;
  • pobudzanie aktywności i ekspresji twórczej;
  • rozwijanie ciekawości poznawczej.
  • rozwijanie sprawności ruchowej;
  • pobudzanie i rozwijanie aktywności twórczej.
  • poznawanie dzieł wielkich malarzy i wypowiadanie się na ich temat.

Tematyka kompleksowa na marzec:

  1. Kiedy żyją dinozaury?
  2. Jaka pogoda jest w marcu?
  3. Po czym poznać, że nadchodzi wiosna?
  4. Z czego to jest zrobione?

Piosenka „Trzy małe dinozaury”

  1. Trzy małe dinozaury biegają po polanie.

Każdy od mamusi zaraz coś dostanie.

Każdy od mamusi zaraz coś dostanie.

Ten pierwszy lubi mięsko, ten drugi lubi listki,

a trzeci, ten najmniejszy, lubi wszystko.

a trzeci, ten najmniejszy, lubi wszystko.

Ref. Biegną dinozaury, tup, tup, tup.

W trawę łapy swe wytarły, szur, szur, szur.

  1. Trzy małe dinozaury wspinają się na skały,

A mamusia woła, by tam uważały.

A mamusia woła, by tam uważały.

Ten pierwszy lubi słońce, ten drugi lubi burze,

A trzeci lubi skakać przez kałuże.

A trzeci lubi skakać przez kałuże.

Ref. Biegną dinozaury…

 

Zabawa w podskokach Dinozaury

https://www.youtube.com/watch?v=sf5ZJFwhfgs&pp=ygUSI2R6aWVjacSZY2V6YWRhbmll

Piosenka „Marzec i wielki garnek”

  1. Marzec zamieszał w wielkim garnku śnieg i deszcz.

Dodał trochę słońca, tęczę dodał też,

Martwi marzec się dość mocno.

Nie wie sam czego chce,

Trochę zimy, trochę wiosny.

Nie chce wybrać źle.

Ref. Śnieżek sypie, deszczyk pada i wciąż na zmianę.

Co założyć dziś wypada? Muszę zapytać mamę.

  1. Wielki garnek zabulgotał raz i dwa.

I na niebo, wyszła mieszanina ta.

Martwi marzec się dość mocno.

Nie wie sam czego chce,

Trochę zimy, trochę wiosny.

Nie chce wybrać źle.

Ref. Śnieżek sypie….

Zabawa w podskokach Pogodne ćwiczenia https://www.youtube.com/watch?v=cGOK6AcTLZE

Piosenka „Wiosna jest już blisko”

1, Kwitną śliczne kwiaty,

powracają ptaki,

by powitać gościa.

Wiecie kto to taki?

Ref. Wiosna jest już blisko,

 Więc się bardzo cieszą dzieci.

W zieleni wszystko,

Drzewa w pąkach, słońce świeci.

Ach!

  1. W polu sieją ziarno,

Przy pięknej pogodzie,

A ja grabię grządki

W zielonym ogrodzie.

Ref. Wiosna jest już blisko…

Piosenka  „Jak to zrobić?”

  1. Mąka, mleko, ręce dwie.

Piekarz bułki upiec chce.

Ja chcę także umieć tak

Upiec bułki, raz i dwa.

Ref. Jak to zrobić? Czy ja radę dam?

Gdy się dowiem, powiem wam.

  1. Mąka, mleko, ręce dwie.

Piekarz ciasto upiec chce.

Ja chcę także umieć tak

Upiec ciasto., raz i dwa.

Ref. Jak to zrobić?….

Wiersz Jak to z chlebem było J. Kucharczyk

Rolnik zasiał pole, dało piękne plony.

W żniwa kombajn zebrał ziarna pełne wory.

Młynarz z tego zboża zrobił w młynie mąkę,

z mąki piekarz upiekł pieczywo pachnące.

Bułki, bagietki, rogale,

bułeczki pełne ziaren,

chleb jasny i ciemny,

pszenny, żytni,

okrągły, podłużny,

pyszny!

Moja mama na co dzień w piekarni na rogu

kupuje pieczywo: świeże, smaczne, zdrowe.

Rolnik, młynarz, piekarz mają ciężką pracę.

Zawsze, gdy chleb jemy, podziękujmy za to.

 

Wiersz  Grażyny Lech Skarbonka

Grosz do grosza składam do swojej skarbonki.

Uzbieram w ten sposób na szalik dla Bronki,

koszulkę dla Szymka i szary sweterek.

Niestraszny jest teraz wiosenny spacerek.

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze na marzec:

Kiedy żyły dinozaury?- cele główne:

  • rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat:
  • rozwijanie wiedzy na temat dinozaurów.
  • rozwijanie umiejętności klasyfikowania;
  • doskonalenie umiejętności posługiwania się określeniami: wysoki, niski;
  • zapoznanie z dinozaurami mięsożernymi;
  • rozwijanie sprawności ruchowej.
  • opanowanie melodii i tekstu piosenki;
  • rozwijanie umiejętności działania w skupieniu;
  • ćwiczenie spostrzegawczości.
  • poznanie pracy paleontologa;
  • rozwijanie sprawności ruchowej.
  • rozwijanie sprawności manualnej;
  • rozwijanie umiejętności działania w skupieniu;
  • rozwijanie umiejętności pracy w grupie;
  • zapoznanie z miejscem – puszczą jurajską.

Jaka pogoda jest w marcu?- cele główne:

  • rozwijanie mowy;
  • zwrócenie uwagi na nagłe zmiany pogody charakterystyczne dla wczesnej wiosny;
  • rozwijanie sprawności manualnej.
  • określanie pogody i nazywanie zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla przedwiośnia;
  • rozwijanie umiejętności matematycznych;
  • rozwijanie sprawności ruchowej.
  • rozwijanie koncentracji uwagi podczas działania;
  • rozwijanie poczucia rytmu;
  • zapoznanie z występującymi w przyrodzie czterema żywiołami.
  • rozwijanie sprawności ruchowej;
  • kojarzenie zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla marcowej pogody;
  • rozwijanie umiejętności manualnych;
  • rozpoznawanie znaków synoptycznych.

 Po czym można poznać, że nadchodzi wiosna?

  • zapoznanie z charakterystycznymi cechami wczesnej wiosny;
  • rozwijanie umiejętności uważnego słuchania opowiadania;
  • rozwijanie sprawności manualnej.
  • rozwijanie sprawności rachunkowych;
  • rozwijanie spostrzegawczości i percepcji wzrokowej;
  • rozwijanie sprawności ruchowej.
  • wyrabianie umiejętności reagowania na dźwięki poprzez ruch;
  • zapoznanie z pierwszymi ptakami przylatującymi na wiosnę do Polski;
  • kształtowanie poprawności gramatycznej wypowiedzi ustnej.
  • rozwijanie sprawności ruchowej;
  • poznawanie właściwości wody;
  • wdrażanie do samodzielnego działania, badania rzeczywistości, wnioskowania.
  • zapoznanie z pierwszymi wiosennymi kwiatami;
  • rozwijanie sprawności manualnej;
  • rozwijanie aktywności twórczej.

Z czego to jest zrobione?- cele główne:

  • rozwijanie mowy;
  • budzenie zainteresowań dotyczących gliny i produkcji przedmiotów ceramicznych;
  • rozwijanie wrażliwości dotykowej oraz sprawności manualnej.
  • zapoznanie z etapami produkcji chleba i różnymi rodzajami pieczywa;
  • rozwijanie umiejętności matematycznych;
  • rozwijanie sprawności ruchowej.
  • ćwiczenie szybkiej reakcji na hasło;
  • rozwijanie poczucia rytmu;
  • zdobywanie informacji na temat pochodzenia i zastosowania mleka;
  • poznawanie właściwości fizycznych wełny, pobudzanie zmysłów.
  • wzbogacenie wiedzy na temat budowy owcy;
  • utrwalenie wiadomości na temat wybranych zawodów i pochodzenia wybranych produktów.

Tematyka kompleksowa na kwiecień:

  1. Czego potrzebują zwierzęta?
  2. Co potrafią zwierzęta?
  3. Jakie wzory i kolory mają pisanki?
  4. Jak dbam o naszą planetę?
  5. W jakim kraju mieszkam?

 

Radosława Ragna Kocia samba

Kot zawsze wie, gdzie puszyć się.

Kot zawsze wie, jak miauknąć : nie!

Kot drzemie tam, gdzie zechce sam.

Kot sambę zna i rusza w tan!

Ten nasz kotek sambę pląsa

i strzepuje mleko z wąsa.

Zamaszyście stawia kroki:

w tył, do przodu i na boki!

 

Własny dom- piosenka

  1. Każde zwierzę marzy, by mieć swój własny dom.

by bezpiecznie mieszkać, by mieć swój miły kąt.

Ref. Hau, hau, miau, miau, miau.

Każdy z nas by domek chciał.

  1. Piesek chciałby budę, a gniazdo chciałby ptak.

Zając ciepłą norkę, w niej miło mieszkać tak.

Ref. Hau, hau, miau, miau, miau…..

  1. Krówka chce obórkę, a konik w stajni spać.

Kurki chcą w kurniku kurczętom ziarno dać.

Ref. Hau, hau, miau, miau, miau…..

 

Wiosna na wsi Bożena Forma

Kogut głośno pieje.

Gładzi piękne pióra.

– Ko, ko, jestem głodna-

woła pani kura.

 

Kukuryku! Ko, ko, ko,

gę, gę, gę, kwa, kwa, kwa,

mu, mu, iha, iha.

Kto nam dziś śniadanie da?

 

Na podwórku gęsi

i małe kaczuszki

Tup tup przytupują.

Mają puste brzuszki.

 

Kukuryku! Ko, ko, ko,

gę, gę, gę, kwa, kwa, kwa,

mu, mu, iha, iha.

Kto nam dziś śniadanie da?

 

Idzie pan gospodarz,

ciężki worek niesie.

Szur, szur sypie ziarna,

wszyscy głodni przecież.

 

Kukuryku! Ko, ko, ko,

gę, gę, gę, kwa, kwa, kwa,

mu, mu, iha, iha.

 

Kto nam dziś śniadanie da?

Z gospodarzem wiosna

cichutko przybyła

i pachnącą trawą

łąkę ozdobiła.

 

Kukuryku! Ko, ko, ko,

gę, gę, gę, kwa, kwa, kwa,

mu, mu, iha, iha.

Kto nam dziś śniadanie da?

 

Pasą się owieczki,

krowy i barany.

Jest już z nami wiosna.

Świat się cieszy cały.

 

Kukuryku! Ko, ko, ko,

gę, gę, gę, kwa, kwa, kwa,

mu, mu, iha, iha.

Kto nam dziś śniadanie da?

 

Zabawa Chodzi lisek koło drogi

 

Bożena Forma Przyjaciel

Mam małego pieska.

W mym pokoju mieszka.

Kiedy kładę się do łóżka,

śpiewam mu do uszka.

 

Przyjaciela mam

i nie jestem sam.

 

Na rodzinny spacer

drogą, polem, lasem

pieska zawsze zabieramy.

Dobrze, że cię mamy.

 

Z mamą dbam o niego,

 jest moim kolegą.

Piesku, cieszę się ogromnie,

że trafiłeś do mnie.

 

Kto jest naj Krystyna Gowik

  1. Raz zwierzęta się kłóciły,

kto w czym lepszy jest.

I tak sobie wymyśliły, że:

Ref. Najszybciej biega gepard.

 Najpiękniej galopuje koń.

Najdłuższą szyję ma żyrafa,

a największy nos ma słoń.

  1. Już po kłótni wielka zgoda.

Spokój wreszcie jest.

A lew jeszcze głośno dodał, że:

Ref. Najszybciej biega gepard.

 Najpiękniej galopuje koń.

Najdłuższą szyję ma żyrafa,

a największy nos ma słoń.

 

Dziwne jajka Krystyna Gowik

  1. Wezmę farbki kolorowe i pędzelek mały taki

i na jajkach namaluję kółka i zygzaki.

Ref. Pisanki, pisanki to jajka ozdobione,

na których są wzroki przez nas wymyślone.

  1. Namaluję kwiatki, gwiazdki i serduszka małe.

Każde jajko będzie piękne, kolorowe całe.

 

Wielkanocne życzenia Barbara Szelągowska

Nadeszła Wielkanoc.

Czas wielkiej radości!

Już stół wielkanocny

czeka na swych gości.

Pełno na nim potraw:

kiełbaska i żurek,

baba lukrowana

tuż obok mazurek…

dom pachnie czystością,

porządki skończone.

Czas na odpoczynek.

Wszystko już zrobione!

Święconka na stole,

a pośród pisanek,

jak każe tradycja

wystaje baranek!

To czas na życzenia,

na chwilę radości

i niech w naszych sercach

miłość ciągle gości.

 

Ziemia to mój dom Krystyna Gowik

  1. Musimy dbać o Ziemię, bo wszyscy tu mieszkamy.

A to jedną, a tylko jedną,

a tylko jedną Ziemię mamy.

Ref. Czysta, zielona i bez śmieci.

Pełna roześmianych dzieci.

Ziemia, Ziemia to mój dom i bardzo kocham ją.

Ziemia, Ziemia to mój dom i bardzo kocham ją.

  1. Więc drzewka posadzimy

i kwiaty posiejemy

Bo piękną Ziemię, bo piękną Ziemię,

bo piękną Ziemię mieć tu chcemy.

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze na kwiecień:

Czego potrzebują zwierzęta? – cele główne:

  • rozwijanie mowy;
  • uwrażliwianie dzieci na potrzeby zwierząt;
  • rozwijanie sprawności manualnej.
  • wzbogacenie wiedzy na temat zwierząt żyjących na wsi;
  • rozwijanie umiejętności matematycznych;
  • rozwijanie sprawności ruchowej.
  • wyzwalanie aktywności i ekspresji poprzez rytm i melodię piosenki;
  • doskonalenie artykulacji i dykcji;
  • zapoznanie z nazwami i wyglądem wybranych roślin oraz zwierząt, których środowiskiem życia jest pole.
  • rozpoznawanie zwierząt charakterystycznych dla środowiska leśnego.
  • wzbogacenie wiadomości na temat psa;
  • rozwijanie myślenia logicznego

 Co potrafią zwierzęta?– cele główne:

  • wzbogacenie wiedzy na temat zwierząt;
  • rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat;
  • poznawanie pożytecznej roli dżdżownicy
  • poznawanie charakterystycznych cech wybranych zwierząt;
  • rozwijanie umiejętności rachunkowych;
  • rozwijanie sprawności ruchowej;
  • reagowanie na zmiany dynamiczne;
  • doskonalenie percepcji słuchowej;
  • rozwijanie zainteresowań przyrodniczych;
  • poznawanie sposobów powstawania barw pochodnych;
  • kształtowanie opiekuńczego stosunku do zwierząt;
  • rozwijanie sprawności manualnej.

 Jakie wzory i kolory mają pisanki? – cele główne:

  • zapoznanie z tradycjami wielkanocnymi;
  • zachęcanie do wypowiadania się w grupie;
  • rozwijanie sprawności manualnej.
  • poznawanie tradycji związanej z przygotowywaniem koszyczka wielkanocnego;
  • rozwijanie orientacji przestrzennej;
  • rozwijanie sprawności ruchowej.
  • reagowanie na zmiany dźwięków instrumentu;
  • doskonalenie umiejętności poruszania się z rekwizytem;
  • wzbogacenie wiadomości na temat zwyczajów wielkanocnych.
  • rozbudzanie ciekawości poznawczej.
  • zapoznanie z tradycją malowania pisanek;
  • rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego.

Jak dbam o naszą planetę? – cele główne:

  • rozwijanie mowy;
  • kształtowanie świadomości ekologicznej;
  • rozwijanie sprawności manualnej.
  • utrwalenie znajomości kolorów pojemników używanych do segregacji odpadów;
  • rozwijanie umiejętności matematycznych;
  • rozwijanie sprawności ruchowej.
  • rozwijanie umiejętności wykorzystania rekwizytu podczas zabawy z piosenką;
  • integrowanie się z rówieśnikami podczas wspólnych zabaw przy muzyce;
  • rozumienie konieczności ochrony środowiska przyrodniczego, kształtowanie nawyków proekologicznych.
  • poznawanie pracy ludzi dbających o środowisko.
  • zdobywanie informacji na temat wyglądu i przeznaczenia koszy na śmieci;
  • rozwijanie mowy i pamięci.

 W jakim kraju mieszkam? – cele główne:

  • zapoznanie z legendą o powstaniu Warszawy;
  • kształtowanie poprawności składniowej wypowiedzi;
  • rozwijanie sprawności manualnej.
  • poznanie charakterystycznych miejsc znajdujących się w Warszawie;
  • stosowanie określeń wysoko – nisko;
  • rozwijanie sprawności ruchowej.
  • rozwijanie umiejętności swobodnego poruszania się w przestrzeni;
  • opanowanie melodii i tekstu piosenki;
  • rozwijanie poczucia przynależności narodowej.
  • rozwijanie ciekawości poznawczej.
  • kształtowanie poczucia tożsamości narodowej;
  • rozwijanie logicznego myślenia.

Bajka
Przedszkole Niepubliczne
nr 8 w Białymstoku

15-689 Białystok
Ul. Michała Pietkiewicza 7A

Skontaktuj się z nami!

Kom: +48 662 084 217

Godziny otwarcia

Pon-Pt:  6:30-17:30

COPYRIGHT© 2019 BAJKA. Tworzenie stron internetowych  Tworzenie stron internetowych Prograffing.pl