Motylki

O grupie

My jesteśmy Motylkami, kolorowe skrzydła mamy.
I fruwamy tu i tam, gdy słoneczko świeci nam.
My motylki tak już mamy, że latamy nad łąkami,
Możesz z nami lecieć też jeśli tylko tego chcesz.
I na dół i w górę, z kwiatka na kwiatek,
Tu z przodu stokrotka, a z tyłu bławatek.
Więc radośnie tu latamy, bo skrzydełka przecież mamy.

Plan dnia

6.30-8.30 – schodzenie się dzieci

8.30-9.00 – zajęcia poranne

9.00-9.30 – śniadanie

9.30-11.30 – zajęcia dydaktyczne, zajęcia dodatkowe

11.30-12.00 – obiad

12.00-14.00 – spacer, zajęcia dodatkowe

14.00-14.30 – podwieczorek

14.30-16.00 – zajęcia popołudniowe, zabawy według zainteresowań dzieci, zajęcia dodatkowe

16.00-17.30 – zabawy dowolne w grupie łączonej

 

Zamierzenia dydaktyczne

 

TEMATYKA KOMPLEKSOWA

 

  1. W przedszkolu
  2. Nasze przedszkole
  3. Jestem bezpieczny
  4. Pomocna dłoń
  5. Idzie jesień przez świat

 

 

Planeta dziecka

(piosenka) sł. Karolina Karamuz, muz. Dominika Dulny

 

Na planetę dzieci wszystkich zapraszamy!

Na planecie dzieci serdecznie witamy!

Kocham, lubię, szanuję,

Mówię: ,,proszę’’, ,,przepraszam’’, ,,dziękuję’’,

,,dzień dobry’’ i ,, do widzenia’’-

magicznymi słowami świat zmieniam!

 

Ref. Koleżanko i kolego, kto z was zrobił coś dobrego?

Zapraszamy do klaskania w odpowiedzi na pytania!

Kto śniadanie grzecznie zjadał? Klask, klask!

Na pytania odpowiadał? Klask, klask!

Kto posegregował śmieci? Klask, klask!

Ten jest przyjacielem dzieci!

 

 

Sprzątam zawsze po dobrej zabawie,

Lubię wiedzieć co piszczy w trawie.

Szanuję ludzi, zwierzęta, przyrodę,

Zmienić dziś świat na lepsze dziś mogę!

 

Ref. Koleżanko i kolego, kto z was zrobił coś dobrego?

Zapraszamy do skakania w odpowiedzi na pytania!

Kto dziś rano nie grymasił? Hop, hop!

Kto, wychodząc, światło zgasił? Hop, hop!

Kto się dzielił zabawkami? Hop, hop!

Ten niech zawsze będzie z nami!

 

Staję zawsze w obronie słabszego,

Codziennie robię coś dobrego!

Gdy obiecam, to słowa dotrzymuję

I uśmiechem świat koloruję!

 

Ref. Koleżanko i kolego, kto z was zrobił coś dobrego?

Zapraszamy do tupania w odpowiedzi na pytania!

Kto zakupy pomógł nieść? Tup, tup!

Zwierzakowi kto dał jeść? Tup, tup!

Kto pochwalił siostrę, brata? Tup, tup!

Ten ma moc zmieniania świata!

 

Cisza

sł. Urszula Kamińska, muz. Jerzy Ostrowski

 

Zapraszamy teraz ciszę,

Niech nas lekko ukołysze.

W ciszy słychać, jak wiatr śpiewa

I jak pięknie szumią drzewa.

 

 

 

” Przez ulicę mały krok”

Bożena Pierga

By nie było katastrofy,
zapamiętaj proste strofy:
Nim na jezdnię zrobisz krok,
wytęż swój sokoli wzrok:
w lewo, w prawo,
w lewo – brawo!
Gdy jest pusto wskakuj żwawo!
Trampki masz czy adidasy,
przechodź tylko tam gdzie pasy.
Bo po zebrze kroczy pieszy,
nawet gdy się bardzo spieszy.

 

Zostań moim przyjacielem

Eliza Rozdoba (wiersz)

 

Zostań moim przyjacielem

i na co dzień i w niedzielę,

ja dla ciebie wszystko zrobię,

nawet deser oddam tobie

i czerwony wóz strażacki,

stare klocki, brata znaczki

i książeczkę z naklejkami,

siostry pudło z zabawkami

i jej ulubione lale

i nie będzie mi żal wcale …

Zostań moim przyjacielem,

dam ci dwie drożdżówki z serem

i kawałek czekolady,

co już zjeść nie dałem rady,

i w kieszeni spodni noszę,

zgódź się zgódź się, tak ładnie proszę!

Dam ci nawet jeden grosik,

co na szczęście możesz nosić …

Wszystkim z tobą się podzielę!

Zostań moim przyjacielem!

 

Sprzątamy

sł. Urszula kamińska, muz. Jerzy Ostrowski

 

Już zabawy nadszedł koniec.

Żegnaj, Panie Bałaganie!

Każda rzecz ma swoje miejsce,

Niech szybciutko wraca na nie!

 

Ref. Każdy z nas dwie ręce ma,

Posprzątamy tu raz-dwa.

Będzie czysto i wspaniale!

Na swe miejsce na regale

Wrócą klocki, kredki, lale.

 

 

Cele ogólne:

 

  • wprowadzenie pojęć: koleżeńskość, bezpieczeństwo;
  • zapoznanie dzieci z salą i przedszkolem;
  • poznawanie sposobów pomocy nowym koleżankom i kolegom; rozwijanie umiejętności nazywania emocji i mówienia o nich oraz pozytywnego reagowania na nowe sytuacje i osoby; budzenie postaw zainteresowania drugą osobą;
  • poznawanie, rozumienie i przestrzeganie zasad i norm społecznych obowiązujących w grupie – stosowanie zwrotów grzecznościowych, rozwiązywanie konfliktów, właściwe zachowanie się w trudnych sytuacjach, kulturalne mówienie o swoich potrzebach; spokojne oczekiwanie na swoją kolej; podejmowanie trudnych decyzji służących dobru, przeciwstawianie się złu;
  • nawiązywanie właściwych relacji rówieśniczych w zabawie i sytuacjach codziennych – przezwyciężanie nieśmiałości, rozwijanie asertywności;
  • nabieranie przeświadczenia o pozytywnej roli współpracy w osiąganiu celu;
  • poznanie wspierającej roli słów i rozmowy;
  • poznawanie i organizowanie kącików tematycznych; rozwijanie umiejętności opisywania i charakteryzowania kącików tematycznych poprzez wypowiedzi i klasyfikowanie przedmiotów; rozbudzanie zainteresowań i ciekawości poznawczej; przestrzeganie zasad zgodnej zabawy i prawa do korzystania z kącików przez kolegów i koleżanki;
  • poznanie sposobów spędzenia wakacji przez koleżanki i kolegów z grupy; rozpoznawanie oznaczeń i charakterystycznych miejsc na mapie Polski i Europy;
  • poznawanie portretu jako dziedziny sztuki; poznanie zasad działania prostego aparatu fotograficznego;
  • poznanie zawodów w otoczeniu dziecka – poznanie imion pracowników przedszkola i pełnionych przez nich funkcji; uświadamianie roli osób dorosłych w życiu przedszkola i szacunku do wykonywanej przez nich pracy;
  • poznawanie zawodów służących bezpieczeństwu całego społeczeństwa – policjant, ratownik, strażak;
  • nazywanie narzędzi i przyborów codziennego użytku;
  • rozwijanie sprawności motorycznej, umiejętności rzutu do celu i współpracy w grupie;
  • kształtowanie orientacji w schemacie ciała w odniesieniu do siebie i innych osób;
  • posługiwanie się pojęciami określającymi kierunki i relacje w przestrzeni, kierunki wyznaczane od osi ciała – prawa, lewa, w prawo w lewo, nad, pod przed, za, między;
  • kształtowanie umiejętności poruszania się w przestrzeni podczas zabaw ruchowych, tańca itp.;
  • rozwijanie poczucia rytmu poprzez grę na instrumentach perkusyjnych i innych przedmiotach;
  • rozwijanie słownika dziecka w zabawach słowotwórczych;
  • rozwijanie umiejętności budowania zdań poprawnych gramatycznie;
  • rozwijanie percepcji wzrokowej poprzez porównywanie, różnicowanie i zapamiętywanie kształtów figur geometrycznych, liter i wyrazów (czytanie globalne);
  • rozwijanie percepcji słuchowej poprzez zabawy z wykorzystaniem zagadek słuchowych (rozpoznawanie i różnicowanie dźwięków, wysłuchiwanie słowa w słowie); odpowiadanie na pytania dotyczące wysłuchanych tekstów literackich; dokonywanie analizy i syntezy zdania i wyrazu (analiza i synteza głoskowa i sylabowa), różnicowanie głosek o, a; wyróżnianie wskazanej głoski w zależności od miejsca w wyrazie;
  • rozwijanie pamięci słuchowej poprzez naukę piosenki Planeta dzieci, tekstów powitanek i krótkich rymowanek;
  • rozwijanie koordynacji ruchowo-słuchowo-wzrokowej podczas zabaw metodą Dobrego Startu;
  • wdrażanie do stosowania zasad bezpieczeństwa w przedszkolu i na ulicy – utrwalanie zasad poruszania się po chodniku i przechodzenia przez jezdnię, podczas jazdy samochodem; poznanie wyglądu i znaczenia sygnalizacji świetlnej i znaków drogowych;
  • rozwijanie umiejętności dostrzegania niebezpieczeństw wynikających z kontaktów z nieznajomym; kształtowanie postaw asertywnych w kontaktach z nieznajomymi; poznawanie sytuacji zagrażających zdrowiu i życiu ludzi;
  • poznanie numerów alarmowych (112, 999, 998, 997); kształtowanie umiejętności przeprowadzenia rozmowy w celu wezwania pomocy;
  • poznanie zasad bezpiecznego korzystania z różnych narzędzi, urządzeń oraz podczas wykonywania doświadczeń chemicznych itp.;
  • kształcenie sprawności manualnej i kreatywności oraz inwencji twórczej dzieci podczas zabaw plastycznych, konstrukcyjno-plastycznych z wykorzystaniem różnorodnych materiałów;
  • dostrzeganie regularności; konstruowanie rytmów 2-, 3-elementowych; poznanie układów figur geometrycznych; utrwalenie nazw figur geometrycznych;
  • kształtowanie myślenia logicznego w zabawach wymagających kodowania i dekodowania informacji.

 

 

 

 

 

 TEMATYKA KOMPLEKSOWA

  1. Jesienna przyroda
  2. Koszyk Pani Jesieni
  3. Skarby jesieni
  4. Nasza mała ojczyzna

,,Malowała jesień’’ (piosenka)

 

1. Malowała jesień w parku wszystkie liście,

Na brązowo na czerwono, żółto i złociście.

Lala, lala, la, lala, lala, la

Na brązowo na czerwono, żółto i złociście.

 

2. Przyleciała sroczka i usiadła z boku,

Przyglądała się jak jesień barwi wszystko wokół

Lala, lala, la, lala, lala, la

Przyglądała się jak jesień barwi wszystko wokół

 

3. Wietrzyk to zobaczył i pędzi po lesie

Kolorowe liście zbiera i ze sobą niesie.

Lala, lala, la, lala, lala, la

Kolorowe liście zbiera i ze sobą niesie.

 

,,W deszczu’’ (piosenka)

Gdy deszczowy przyjdzie czas,

Zaraz grzyby rosną.

Roi się od grzybów las

Pod każdziutką sosną.

Rankiem tu nie było nic,

Teraz gdzie się ruszę:

To prawdziwek,

To znów rydz

Z wielkim kapeluszem.

 

Lecz popatrzcie spoza szyb

Na ulice miasta.

Choć deszcz pada,

Żaden grzyb

Tutaj nie wyrasta.

Ale nawet w mieście też

Kiedy deszcz pozwoli,

Rosną niby grzyby w deszcz

Setki parasoli.

 

,,Liście’’ (wiersz)  Tadeusz Droń

Czerwone, złote, brązowe,

liście jak z bajki kolorowe,

płyną na wietrze jesiennym,

a za oknem świat taki senny

Ptaki w dalekie lecą kraje,

jabłoń owoce swoje nam daje.

Deszcz kropelkami na ziemię kapie,

pola już puste, spichrze bogate.

 

,,Moja mała ojczyzna’’ (wiersz) Joanna Białobrzeska

Jest na mapie mała kropka,

ja tu mieszkam, tu mnie spotkasz.

Jakie ciekawie i wesoło

w moim świecie naokoło.

Na podwórku trzy kałuże,

położyły się przy murze,

trzepak bardzo dziś kaprysi –

duży dywan na nim wisi.

Słońce z cieniem gra tu w berka,

pan kominiarz z dachu zerka,

teraz chyba każdy przyzna,

że jest piękna ma Ojczyzna!

 

Cele ogólne:

  • wprowadzenie pojęć: piękno przyrody, pracowitość;
  • kształtowanie pojęć związanych ze zjawiskami przyrodniczymi, dokonywanie obserwacji przyrodniczych;
  • poznawanie, rozumienie i przestrzeganie zasad i norm społecznych obowiązujących w grupie- stosowanie zwrotów grzecznościowych, rozwiązywanie konfliktów, właściwe zachowanie się w trudnych sytuacjach, kulturalne mówienie o swoich potrzebach, spokojne oczekiwanie na swoją kolej, podejmowanie trudnych decyzji służących dobru, przeciwstawianie się złu;
  • nawiązywanie właściwych relacji rówieśniczych w zabawie i sytuacjach codziennych- przezwyciężanie nieśmiałości, rozwijanie asertywności;
  • rozwijanie sprawności motorycznej i współpracy w grupie;
  • kształtowanie orientacji w schemacie ciała w odniesieniu do siebie i innych osób;
  • posługiwanie się pojęciami określającymi kierunki i relacje w przestrzeni, kierunki wyznaczane od osi ciała – prawa, lewa, w prawo w lewo, w, obok, nad, pod, przed, za, między;
  • rozwijanie umiejętności liczenia, poznanie liczb 1, 2 w znaczeniu kardynalnym i porządkowym;
  • kształtowanie umiejętności poruszania się w przestrzeni podczas zabawa ruchowych, tańca itp.;
  • rozwijanie słownika dziecka w zabawach słowotwórczych;
  • rozwijanie umiejętności budowania zdań poprawnych gramatycznie;
  • rozwijanie percepcji wzrokowej poprzez porównywanie, różnicowanie i zapamiętywanie kształtów figur geometrycznych i wyrazów (czytanie globalne);
  • rozwijanie percepcji słuchowej poprzez zabawy z wykorzystaniem zagadek słuchowych (rozpoznawanie i różnicowanie dźwięków, wysłuchiwanie słowa w słowie), odpowiadanie na pytania dotyczące wysłuchanych tekstów literackich, dokonywanie analizy i syntezy zdania i wyrazu (analiza i synteza sylabowa), różnicowanie samogłosek A, O, U,Ó, I, Y, E poznanych metodą krakowską
  • rozwijanie pamięci słuchowej poprzez naukę piosenek, tekstów powitanek i krótkich rymowanek;
  • rozwijanie umiejętności uważnego słuchania poprzez realizowanie projektu Mały Miś w świecie wielkiej literatury
  • rozwijanie koordynacji ruchowo-słuchowo-wzrokowej podczas zabaw metodą Dobrego Startu;
  • kształcenie sprawności manualnej i kreatywności oraz inwencji twórczej dzieci podczas zabaw plastycznych, konstrukcyjno-plastycznych z wykorzystaniem różnorodnych materiałów;
  • kształtowanie myślenia logicznego w zabawach wymagających kodowania i dekodowania informacji.

 

 

  1. Mój dom- Polska
  2. Moje hobby
  3. Ulubione zajęcia
  4. Dbam o zdrowie

 

,,Katechizm polskiego dziecka’’

Władysław Bełza

 

Kto ty jesteś?

-Polak mały.

Jaki znak twój?

– Orzeł biały.

Gdzie ty mieszkasz?

– Między swemi.

W jakim kraju?

– W polskiej ziemi.

Czym ta ziemia?

– Mą ojczyzną.

Czym zdobyta?

-Krwią i blizną.

Czy ją kochasz?

– Kocham szczerze.

A w co wierzysz?

– W Polskę wierzę.

Coś ty dla niej?

– Wdzięczne dziecię.

Coś jej winien?

– Oddać życie.

 

 

 

,,Moje pomysły w deszczu’’

(piosenka)

 

Deszcz za oknem kap, kap, kap,

a ja myślę sobie tak:

– Nie znam nudy nie, nie, nie,

bo ciekawi wszystko mnie.

 

Ref. I już skarby, hop, hop z półek,

i z szuflady na podłogę.

Hej, hej, hej! To moje zbiory-

poustawiać znów je mogę.

Szklane kulki i maskotki,

i figurki różnych stworzeń,

i książeczki o zwierzętach.

Chcesz mieć zbiory? Każdy może!

 

Krople w szyby bam, bam, bam,

więc pomysły nowe mam

na zabawę tralala,

a wy róbcie to, co ja.

 

Ref. Przebieranki, gry planszowe,

teatrzyki oraz bale

I konkursy dla rodziny,

żeby czuła się wspaniale.

Potem mamie lub też tacie

wskoczyć grzecznie na kolana

i jesienne czytać bajki

albo słuchać deszczu grania.

 

A ja patrzę, a ja słucham

(piosenka)

 

Kiedy pada deszcz za oknem,

Co jest suche, a co mokre?

Mokre klony i topole,

Sucho jest pod parasolem.

 

Ref. A ja patrzę na to wszystko,

Co daleko jest i blisko.

A ja patrzę, a ja słucham,

Co mi nuci deszcz do ucha.

 

W dole rzeka, w górze słońce.

Co jest zimne, co gorące?

Słońce ciepłe ma serduszko,

Zimne fale w rzece pluszczą.

 

Ref. A ja patrzę na to wszystko,

Co daleko jest i blisko.

Fale szepczą mi do ucha,

A ja patrzę, a ja słucham,

A ja patrzę na to wszystko

Co daleko jest i blisko.

Widzę rzekę, słońce, drzewa

I cichutko o tym śpiewam.

 

,,W zdrowym ciele zdrowy duch’’

(wiersz)

 

W zdrowym ciele zdrowy duch

Ćwicz aż będzie z ciebie zuch.

Hartuj ciało bez obawy

Niż w przyszłości mieć objawy.

Zdrowie najważniejsze jest na świecie

Drugiego takiego nie dostaniecie.

Przysiady, podskoki, poranne ćwiczenia

Pomogą zapobiec Twojego lenia.

A po południu tak dla odmiany

Bieg półgodzinny jest wskazany.

Dodając do tego zdrowe żywienie

Łatwiej wykonasz swoje ćwiczenie.

Dobre chęci i motywacja

Pomogą wiele i w tym jest racja.

Jedz dużo warzyw i owoców wiele

Bo to są Twoi najlepsi przyjaciele.

Z dala omijaj słodyczy grona

Puste kalorie – nie w tym jest moda.

Tkanka tłuszczowa właśnie tak się stworzy

Gdy bez ruchu Twoje życie się ułoży.

 

Cele ogólne:

  • wprowadzenie pojęć: miłość do ojczyzny, pomysłowość;
  • poznawanie, rozumienie i przestrzeganie zasad i norm społecznych obowiązujących w grupie – stosowanie zwrotów grzecznościowych, rozwiązywanie konfliktów, właściwe zachowanie się w trudnych sytuacjach, kulturalne mówienie o swoich potrzebach, spokojne oczekiwanie na swoją kolej, podejmowanie trudnych decyzji służących dobru, przeciwstawianie się złu;
  • nawiązywanie właściwych relacji rówieśniczych w zabawie i sytuacjach codziennych- przezwyciężanie nieśmiałości, rozwijanie asertywności;
  • poznanie wspierającej roli słów i rozmowy;
  • kształtowanie orientacji w schemacie ciała w odniesieniu do siebie i innych osób;
  • posługiwanie się pojęciami określającymi kierunki i relacje w przestrzeni, kierunki wyznaczane od osi ciała – prawa, lewa, w prawo w lewo, nad, pod przed, za, między, obok, w;
  • kształtowanie umiejętności liczenia, poznanie liczb 1, 2, 3; operowanie liczebnikami porządkowymi;
  • kształtowanie umiejętności ustawiania według wielkości, wysokości;
  • kształtowanie umiejętności poruszania się w przestrzeni podczas zabawa ruchowych, tańca itp.;
  • rozwijanie słownika dziecka w zabawach słowotwórczych;
  • rozwijanie umiejętności budowania zdań poprawnych gramatycznie;
  • rozwijanie percepcji wzrokowej poprzez porównywanie, różnicowanie i zapamiętywanie liter i wyrazów (czytanie globalne);
  • rozwijanie percepcji słuchowej poprzez zabawy z wykorzystaniem zagadek słuchowych (rozpoznawanie i różnicowanie dźwięków, wysłuchiwanie słowa w słowie), odpowiadanie na pytania dotyczące wysłuchanych tekstów literackich, dokonywanie analizy i syntezy zdania i wyrazu (analiza i synteza sylabowa);
  • rozwijanie zainteresowania czytelnictwem oraz umiejętności uważnego słuchania poprzez realizowanie projektu Mały Miś w świecie wielkiej literatury;
  • czytanie sylab PA, PO, PU, PE, PI, PY, MA, MO, MU, MÓ, ME, MI, MY metodą krakowską;
  • czytanie wyrazów dźwiękonaśladowczych poznanych metodą krakowską,
  • rozwijanie pamięci słuchowej poprzez naukę piosenek tekstów powitanek i krótkich rymowanek;
  • rozwijanie koordynacji ruchowo- słuchowo- wzrokowej podczas zabaw metodą Dobrego Startu;
  • kształcenie sprawności manualnej i kreatywności oraz inwencji twórczej dzieci podczas zabaw plastycznych, konstrukcyjno- plastycznych z wykorzystaniem różnorodnych materiałów;
  • kształtowanie myślenia logicznego w zabawach wymagających kodowania i dekodowania informacji.

 

 

TEMATYKA KOMPLEKSOWA

 

STYCZEŃ

 

LUTY

 

MARZEC

 

 

 

TEMATYKA KOMPLEKSOWA

 

TEMATYKA KOMPLEKSOWA

 

TEMATYKA KOMPLEKSOWA

 

Bajka
Przedszkole Niepubliczne
nr 8 w Białymstoku

15-689 Białystok
Ul. Michała Pietkiewicza 7A

Skontaktuj się z nami!

Godziny otwarcia

Pon-Pt:  6:30-17:30

COPYRIGHT© 2019 BAJKA. Tworzenie stron internetowych  Tworzenie stron internetowych Prograffing.pl