Krasnoludki

O grupie

Mówią na nas Krasnoludki,

małe rączki, nóżki, stópki.

Choć jesteśmy teraz mali,

to będziemy duzi, śmiali.

Poznajemy teraz świat,

z przedszkolem za pan brat.

Wszystkie Krasnoludki są bardzo wesołe,

polubiły od razu bajkowe przedszkole!

Plan dnia

6.30-8.30 – schodzenie się dzieci

8.30-9.00 – zajęcia poranne

9.00-9.30 – śniadanie

9.30-11.30 – zajęcia dydaktyczne, zajęcia dodatkowe, spacer

11.30-12.00 – obiad

12.00-14.00 – leżakowanie

14.00-14.30 – podwieczorek

14.30-15.00 – zajęcia popołudniowe

15.00-16.00 – zabawy według zainteresowań dzieci, zajęcia dodatkowe

16.00-17.30 – zabawy dowolne w grupie łączonej

Zamierzenia dydaktyczne

Tematyka kompleksowa na wrzesień:

  1. Przyjaciół poznać czas, przedszkole wita Was.
  2. W moim domu nie nudzi się nikomu.
  3. Stop! Uwaga! Niebezpiecznie! Zasad naucz się koniecznie!
  4. Każdy czyścioch Ci to powie, mycie to jest samo zdrowie.

 

Piosenka na powitanie

Podajmy sobie ręce i zróbmy duże koło,

zabawą i piosenką witamy się wesoło.

Podajmy sobie ręce i zróbmy duże koło,

zabawą i piosenką witamy się wesoło.

 

Piosenka „Miś w przedszkolu”

  1. Pewien bardzo mały miś do przedszkola przyszedł dziś.

I powiedział mi do uszka, że najlepiej jest w maluszkach.

I powiedział mi do uszka, że najlepiej jest w maluszkach.

  1. Pewien bardzo mały miś do przedszkola przyszedł dziś.

Wszyscy bardzo Cię lubimy: Popatrz, misiu, jak tańczymy!

Wszyscy bardzo Cię lubimy: Popatrz, misiu, jak tańczymy.

 

Wierszyk do pokazywania

To są Ani rączki, to są Ani nóżki.

To Ani buciki, to Ani fartuszki.

To oko, to ucho, to nosek, to mina.

To Ani pończocha, to Ani czupryna.

Tak Ania się wita, tak Ania się kłania.

To jest Ani uśmiech. A to – cała Ania.

 

Masażyk

Auto do myjni przyjechało,

Bo się bardzo umyć chciało. (głaszczemy wewnętrzną stronę dłoni)

Umyto: Pierwsze koło podstawowe, (głaszczemy mały paluszek)

Drugie koło podstawowe, (głaszczemy palec serdeczny)

Trzecie koło podstawowe, (głaszczemy palec środkowy)

Czwarte koło podstawowe, (głaszczemy palec wskazujący)

Piąte koło zapasowe. (głaszczemy kciuk)

 

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze: Wrzesień

Przyjaciół poznać czas, przedszkole wita nas

  • Zapoznanie się dzieci z nauczycielem oraz dzieci w obrębie grupy, a także z salą.
  • Wdrażanie do zgodnego współdziałania w zabawie z innymi dziećmi i współpracy z nauczycielem.
  • Poznanie podstawowych pomieszczeń przedszkola (sala, szatnia, korytarz) i ich funkcji.
  • Wspomaganie dzieci w dobrym funkcjonowaniu społecznym i budowaniu dobrego samopoczucia.
  • Wzbudzenie zaufania do nauczyciela i innych dzieci.

W moim domu nie nudzi się nikomu

  • Rozwijanie zdolności do uważnego słuchania opowiadań i wierszy oraz wypowiadania się w różny sposób.
  • Nauka bezpiecznego poruszania się po schodach.
  • Wdrażanie do racjonalnego wykorzystania czasu na zabawę i porządki po zabawie.
  • Kształtowanie pozytywnego, pełnego ciekawości stosunku do roślin i zwierząt.

Stop! Uwaga! Niebezpiecznie! Zasad naucz się koniecznie!

  • Uświadomienie konieczności przestrzegania zasad gwarantujących bezpieczeństwo w przedszkolu i poza nim.
  • Poznanie ogrodu przedszkolnego i zasad tam obowiązujących.
  • Rozszerzenie zasobu słownictwa i wiedzy z zakresu zasad ruchu drogowego.
  • Doskonalenie analizatora słuchowego, wyodrębnianie, rozróżnianie i nazywanie dźwięków z otoczenia.

Każdy czyścioch Ci to powie, mycie to jest samo zdrowie

  • Kształtowanie elementarnych nawyków higienicznych i kulturalnych.
  • Nabywanie pozytywnego stosunku do zabiegów higienicznych.
  • Wdrażanie do samodzielności.
  • Uwrażliwienie na estetyczny wygląd.

Tematyka kompleksowa na październik:

  1. Jabłka, śliwki i morele, w sadzie jest owoców wiele
  2. Witaminy, hop! do brzuszka, i marchewka, i pietruszka
  3. Liście malowane, pod drzewami rozsypane
  4. Las szumi jesiennie, już robi się sennie

 

Piosenka  „A ja wiem”

1. A ja wiem, nie powiem,

kto nas dziś odwiedzi,

czerwone jabłuszko,

co na drzewie siedzi.

  1. Czerwone, jabłuszko,

złocista gruszeczka,

złocista gruszeczka

i piękna śliweczka.

 

Piosenka „Burak i cebula”

Cebulka, cebulka
okrągła jak kulka,
buraczka złapała,
potańcować chciała.
Buraczek, buraczek,
miał czerwony fraczek,
z cebulką tańcował,
nóżek nie żałował.

Piosenka „Jeżyk i liście”

1.Szur, szur, szur, liści góra!

Szur, szur, szur, coś tam szura…

Ref.: Tupu-tap! Tupu-tap!
Kolorowe liście łap!             bis
2. Czy Ty wiesz, co tam siedzi,
czarnym oczkiem dzieci śledzi?

Ref.: ….

3.Szur, szur, szur, jeżyk mały.
Szur, szur, szur, w liściach cały.

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze  na październik:

Jabłka, śliwki i morele, w sadzie jest owoców wiele

  • Zapoznanie z miejscem pochodzenia owoców – sadem.
  • Kojarzenie owoców z drzewami, na których rosną.
  • Poznanie różnych sposobów przechowywania i spożywania owoców.

Witaminy, hop! Do brzuszka, i marchewka, i pietruszka

  • Poszerzanie wiedzy z dziedziny przyrody.
  • Rozwijanie poczucia estetyki i dokładności wykonania prac plastycznych.
  • Kształtowanie intuicji matematycznych.
  • Wyczulenie na regularności w najbliższym otoczeniu, powtarzanie i kontynuowanie rytmów.

Liście malowane, pod drzewami rozsypane

  • Dostrzeżenie zmian zachodzących w najbliższym otoczeniu naturalnym.
  • Zwrócenie uwagi na specyficzny koloryt jesieni i bogactwo owoców parkowych i leśnych.
  • Dostrzeżenie różnorodności kształtów i kolorów liści.
  • Rozwijanie zmysłu obserwacji i zdolności porównywania.

Las szumi jesiennie, już robi się sennie

  • Prowadzenie obserwacji przyrodniczych – mgliste poranki, chłodne dni, wczesny zmrok, szarówka.
  • Bliższe poznanie wybranych mieszkańców lasu i ich jesiennych zwyczajów.
  • Kształtowanie koordynacji wzrokowo-ruchowej i doskonalenie sprawności manualnej.
  • Rozbudzanie poczucia estetyki.

Tematyka kompleksowa na listopad:

  1. Mały człowiek czy też duży, dobrze, gdy pomocą służy.
  2. Hula, psoci, hałasuje, to jesienny wiatr figluje.
  3. Parasole czas wyciągać, jesień w pełni, deszcz nadciąga.
  4. Wszyscy razem się bawimy, wszystkie strachy przegonimy.
  5. Zasypało cały świat, nocą śnieżek z nieba spadł.

 

Piosenka „Tomcio Paluszek”

  1. Tomcio Paluszek ma malutki brzuszek,

malutką główkę, nosek jak okruszek.

Ref. I choć małą buzię ma,

głośno śpiewa: tra-la-la -bis

  1. Tomcio Paluszek ma czerwone butki,

żółte spodenki i sweterek krótki.

Ref. I choć małe nóżki ma,

pięknie skacze: hop-sa-sa! – bis

 

Zabawa paluszkowa „Witające się rączki”

Dwie  rączki  się  spotkały,  więc   się   przywitały.

Najpierw   zaklaskały, później  się  pogłaskały.

Mocno  się  ściskały, bo  się  dawno  nie widziały.

Jak  się  przywitały, no  to  pogadały.

Gdy   się  pogłaskały, to  się  żegnać  zaczynały.

Znowu  zaklaskały, znów  się  pogłaskały.

Mocno  się ściskały, a  na  koniec  pomachały.

 

Wierszyk „Jesień”

Lecą liście z drzewa, zbierają je dzieci,

Zaniosą dla pani liściasty bukiecik,

A kasztany i żołędzie pukają o ziemię

Lecą z drzewa wysokiego do koszyka twego.

Chodź na spacer wyjdźże z domu mój mały kolego,

Jesień gości, ale ciepła nie zrobi nic złego.

 

Piosenka „Jeżyk i liście”

  1. Szur, szur, szur, liści góra!

Szur, szur, szur, coś tam szura…

Ref.: Tupu-tap! Tupu-tap!

Kolorowe liście łap!

  1. Czy ty wiesz, co tam siedzi,

czarnym oczkiem dzieci śledzi?

Ref.: Tupu-tap! Tupu-tap!

  1. Szur, szur, szur, jeżyk mały.

Szur, szur, szur, w liściach cały.

Ref.: Tupu-tap! Tupu-tap!

 

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze na listopad:

MAŁY CZŁOWIEK CZY TEŻ DUŻY, DOBRZE, GDY POMOCĄ SŁUŻY

  • Stwarzanie okazji do czynienia dobrych uczynków;
  • Zwrócenie baczniejszej uwagi na przejawy życzliwości, uczynności, uprzejmości;
  • Inicjowanie działań wymagających współpracy i współdziałania;
  • Tworzenie miłej i ciepłej atmosfery i przyjaznych stosunków wśród dzieci.

HULA, PSOCI, HAŁASUJE, TO JESIENNY WIATR FIGLUJE

  • Rozbudzanie ciekawości i dociekliwości badawczej;
  • Doskonalenie sprawności manualnej oraz zręczności;
  • Bogacenie czynnego słownika dzieci.

PARASOLE CZAS WYCIĄGAĆ, JESIEŃ W PEŁNI, DESZCZ NADCĄGA

  • Rozumienie potrzeby ubierania się stosownie do panujących warunków pogodowych;
  • Rozbudzenie postawy badacza zjawisk przyrodniczych i fizycznych;
  • Bogacenie doświadczeń estetycznych i twórczych.

WSZYSCY RAZEM SIĘ BAWIMY, WSZYSTKIE STRACHY PRZEGONIMY

  • Oswajanie strachu przed nieznanym i własną wybujała wyobraźnią;
  • Doskonalenie znajomości kolorów i barw;
  • Nabieranie pewności w wypowiadaniu własnego zdania w rozmowie na określony temat.

ZASYPAŁO CAŁY ŚWIAT, NOCĄ ŚNIEŻEK Z NIEBA SPADŁ

  • Uwrażliwienie na naturalne piękno zimy i zimowego krajobrazu.
  • Doskonalenie umiejętności wypowiedzi oraz bogacenie słownika czynnego dzieci.
  • Wzbogacanie wiedzy przez przeprowadzanie doświadczeń i zabawy badawcze.
  • Poznanie najlepszych utworów literatury dla dzieci.
  • Tworzenie prac plastycznych inspirowanych słowem mówionym.

Tematyka kompleksowa na grudzień:

  1. Porządkami czas się zająć, goście zaraz przybywają
  2. W całym domu pachnie lasem, to już święta są za pasem

 

Piosenka „Mikołaj”

  1. Siwa broda i spodnie na szelkach,
    Ciepłe buty i czapka czerwona.
    Już zaczyna pakować prezenty
    i za chwilę przyjedzie tu do nas.

    Ref.: Czy Wy wiecie, czy wiecie,
    jest jedyny na świecie. bis
    To nasz stary znajomy Mikołaj.

  2. Nie zapomni o mamie i tacie,
    Zawsze miły jest i uśmiechnięty.
    Wszystkim dzieciom i dużym, i małym
    zawsze lubi rozdawać prezenty.

Ref.: Czy Wy wiecie…

 

Piosenka „Gwiazdka”

  1. Świeci gwiazdka jedna, druga.
    Główką kręci, oczkiem mruga.
    Wszystkie gwiazdki zaświeciły.
    Wszystkie razem zatańczyły.
  2. Chodź gwiazdeczko, chodź gwiazdeczko
    zabawimy się w kółeczko.
    Chodź gwiazdeczko, chodź gwiazdeczko
    zabawimy się w kółeczko.
  3. Krążą w kółko gwiazdki obie.
    Czasem nóżką tupną sobie.
    Czasem główką pokiwają.
    I mrugają, wciąż mrugają.

 

Piosenka z zabawą ilustracyjną „PRACZKI”

Tu lewą mam rączkę, tu prawą rączkę mam,
jak praczki pracują pokażę ja wam:
Tak piorą, tak piorą
przez cały długi dzień. (2x)

Tu lewą mam rączkę, tu prawą rączkę mam,
jak praczki pracują pokażę ja wam:
Wieszają, wieszają
przez cały długi dzień. (2x)

Tu lewą mam rączkę, tu prawą rączkę mam,
jak praczki pracują pokażę ja wam:
Maglują, maglują
przez cały długi dzień. (2x)

Tu lewą mam rączkę, tu prawą rączkę mam,
jak praczki pracują pokażę ja wam:
Prasują, prasują
przez cały długi dzień. (2x)

Tu lewą mam rączkę, tu prawą rączkę mam,
jak praczki pracują pokażę ja wam:
Składają, składają
przez cały długi dzień. (2x)

Tu lewą mam rączkę, tu prawą rączkę mam,
jak praczki tańcują pokażę ja wam:
Tańcują, tańcują
przez cały wolny dzień. (2x)

Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze  grudzień

Porządkami czas się zająć, goście zaraz przybywają

  • Rozwijanie poczucia odpowiedzialności za najbliższe otoczenie, porządek i czystość w nim panujące.
  • Poznanie czynności gospodarczych wykonywanych w domu.
  • Zaangażowanie w czynności prospołeczne.

W całym domu pachnie lasem, to już święta są za pasem

  • Wprowadzenie świątecznego nastroju.
  • Przybliżenie dzieciom tradycji świątecznych Bożego Narodzenia.
  • Estetyczne wykonywanie ozdób choinkowych, czynny udział w dekoracji sali.
  • Integrowanie dzieci i ich rodzin z przedszkolem.

Tematyka kompleksowa na styczeń:

  1. Nowy Rok się właśnie zaczął i z radości wszyscy skaczą.
  2. Cały z cegły, ma dwie wieże, w tym zamku kiedyś mieszkali rycerze.
  3. Kocham babcię, kocham dziadka, bycie z nimi to jest gratka.
  4. Co marzenia, to marzenia, wnet się życie nasze zmienia.

 

Piosenka „Do przodu krok”

Ref.  Do przodu krok, do tyłu krok,

potem w bok, hop, hop, hop!

 

Umiem klaskać, umiem skakać

to zabawa przedszkolaka.

Takiego jak ja i ty,

takiego jak my.

 

Ref. Do przodu krok…

Narysuję wam niedźwiedzia

na huśtawce będzie siedział

i na bębnie będzie grał,

i na bębnie grał.

 

Ref. Do przodu krok…

 

Potem razem z kolegami

znajdę skrzynię ze skarbami,

a w niej klocków chyba sto,

a w niej klocków sto.

Do przodu krok…

 

Wierszyk „Pajacyk”

Fiku-miku, fiku- miku

poskacz z nami, pajacyku.

Popatrz na przedszkolaka,

zaraz się nauczysz skakać.

Fiku-miku, fiku- miku

poskacz z nami, pajacyku,

skacze Krysia, skaczę ja!

Poskacz z nami, hopsasa!

 

Piosenka „Riki tan”

Riki-tan, riki-tiki- tan dla babuni  kwiatki mam.
Riki-tan, riki-tiki- tan dla kochanej babuni kwiatki mam.

2. Riki-tan, riki-tiki- tan dziadziusiowi buzi dam.
Riki-tan, riki-tiki-tan kochanemu dziadziusiowi buzi dam.

3. Riki-tan, riki-tiki-tan dla was miejsce w sercu mam.
Riki-tan, riki-tiki-tan dla was na zawsze  miejsce
w sercu mam.

 

Zabawa „Jaworowi ludzie”

Jawor, jawor,
Jaworowi ludzie,
Co wy tu robicie?
Budujemy mosty
Dla pana starosty.
Tysiąc koni przepuszczamy,
A jednego zatrzymamy.

 

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze:

Nowy Rok się właśnie zaczął i z radości wszyscy skaczą.

  • Dostrzeganie występowania zdarzeń czasowych, pór roku, miesięcy, zapoznanie dzieci z nazwami.
  • Rozwijanie zdolności dostrzegania i wyodrębniania się rytmów i sekwencji czasowych.
  • Poznawanie utworów literackich o wartościach wychowawczych.
  • Udział w uroczystościach przedszkolnych organizowanych dla wszystkich dzieci.

Cały z cegły, ma dwie wieże, w tym zamku kiedyś mieszkali rycerze.

  • Zaspokajanie dziecięcej potrzeby aktywności twórczej.
  • Doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem.
  • Stwarzanie okazji do wspólnych działań w zabawie.

Kocham babcię, kocham dziadka, bycie z nimi to jest gratka.

  • Rozwijanie zdolności mówienia o uczuciach.
  • Wspieranie dzieci w działaniach świadczących o przywiązaniu i miłości do najbliższych.
  • Umożliwienie wykonania własnoręcznie prezentów.
  • Doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem.

Co marzenia, to marzenia, wnet się życie nasze zmienia.

  • Wyrażanie własnych myśli i życzeń.
  • Dostrzeganie związków przyczynowo-skutkowych.
  • Dostrzeganie potrzeb, marzeń innych ludzi.

Tematyka kompleksowa na luty:

  1. Ferie to jest super sprawa, odpoczynek i zabawa.
  2. Do sklepów wyruszamy, gdy zakupy zrobić mamy.
  3. Podróżować każdy może: na rowerze, na motorze.
  4. Taki nastrój jest w teatrze, że zachwycam się, gdy patrzę.

 

Piosenka „Gawron”
1. Chociaż gawron trochę siwy,
ale zawsze urodziwy.
Stąpa dzielnie, pierś wypina,
jeszcze go się humor trzyma.

Refren: Gawron, gawron, gawronie,
drepczesz ładnie koło mnie
Ja cię lubię, a ty mnie,
gawron, gawron, gawronie!

2. A gdy wraca z pól szerokich,
stuka dziobem w szyby okien.
“Nalatałem się po świecie,
wpuście mnie do domu, dzieci!”

Refren: Gawron, gawron, gawronie,

 

 Piosenka „Auto na sznurku”

  1. Dzieci jeżdżą na rowerze,
    grają w piłkę na podwórku
    A ja bardzo grzecznie proszę,
    chciałbym auto mieć na sznurku.

    Ref.: Straż, autobus, betoniarkę
    Ciężarówkę lub koparkę
    Albo jakieś śliczne, nowe
    auto wyścigowe.

    2. Gdy urosnę całkiem duży,
    już nie będę prosić mamy
    Kupię sobie nowe auto
    w wielkim sklepie z zabawkami.

    Ref.: Straż, autobus, betoniarkę…

    3.Wszyscy będą mi zazdrościć,
    gdy zawołam na podwórku:
    „Hej, chłopaki, patrzcie tylko,
    jakie auto mam na sznurku!”

    Ref.: Straż, autobus, betoniarkę…

    Piosenka „Płynęła szalupa”

    1. Płynęła szalupa po morzu z bąbelkami.
    I słoń z malinowym nosem i z kłapciastymi uszami!
    Wtem sroka krzyknęła: „Statek z piratami!”
    I słoń z malinowym nosem i z kłapciastymi uszami!

    2. Złupili piraci łódkę ze skarbami.
    I słoń z malinowym nosem i z kłapciastymi uszami!
    Została już tylko woda z bąbelkami.
    I słoń z malinowym nosem i z kłapciastymi uszami!

Zamierzenia dydaktyczno –  wychowawcze  luty

Ferie to jest super sprawa, odpoczynek i zabawa

  • Uwrażliwienie na naturalne piękno zimy i zimowego krajobrazu
  • Doskonalenie umiejętności wypowiedzi oraz bogacenie słownika czynnego dzieci.
  • Wzbogacanie wiedzy o sportach zimowych i zabawach na śniegu.

Do sklepów wyruszamy, gdy zakupy zrobić mamy

  • Kształtowanie umiejętności właściwego zachowania w miejscach publicznych.
  • Obserwacja pracy ludzi wykonujących różne zawody w bliskim otoczeniu przedszkola.
  • Nabywanie umiejętności wymiany jeden do jednego, jeden do wielu w sytuacji zabawy.
  • Poznanie różnych rodzajów placówek handlowych i ich asortymentu.

Podróżować każdy może: na rowerze, na motorze

  • Rozróżnianie pojazdów poruszających się na lądzie, na wodzie, w powietrzu.
  • Składanie prostych konstrukcji z papieru.
  • Stworzenie okazji do obserwacji obiektów w powietrzu i na wodzie w toku zabaw badawczych.
  • Rozwijanie zdolności uważnego słuchania wierszy oraz wypowiadania się w różny sposób.

Taki nastrój jest w teatrze, że zachwycam się, gdy patrzę.

  • Rozwijanie aktywności twórczej przez wspólne wykonywanie form przestrzennych z różnego rodzaju materiału.
  • Bogacenie przeżyć dzieci przez zabawy z wcielaniem się w role.
  • Poznawanie tekstów bajek, dostrzeganie podobieństw między nimi.

Tematyka kompleksowa na marzec:

  1. Słychać śpiew wśród drzew i chmur – to artystów ptasich chór.
  2. Szybko biegnie każdy dzień, rosnę szybko, dużo wiem.
  3. Na wsi zawsze jest wesoło tyle pól i zwierząt wkoło.
  4. Wielkanocne to pisanki, wyklejanki, malowanki.

 

Piosenka „Wiosna wita nas”

  1. Płynie, płynie woda,
    szumi, szumi las.

Rośnie, rośnie trawa.
Wiosna wita nas!

 

  1. Lecą, lecą ptaki,
    wracają do gniazd.

Rozkwitają kwiaty.
Wiosna wita nas.

 

Zabawa ruchowa „Stary niedźwiedź”

Stary niedźwiedź mocno śpi
Stary niedźwiedź mocno śpi
My go nie zbudzimy bo się go boimy
Jak się zbudzi to nas zje
Jak się zbudzi to nas zje

Pierwsza godzina niedźwiedź śpi
Druga godzina niedźwiedź śpi
Trzecia godzina niedźwiedź chrapie
Czwarta godzina niedźwiedź łapie.

 

Piosenka „Jajko”

  1. Małe, jajko małe caluteńkie białe.

Wezmę farby nowe piękne, kolorowe.

Ref. Tu kropka, tam kreska pisanka niebieska.

Tu kropka różowa, pisanka gotowa. 2x

  1. Małe, jajko małe dziś już nie jest białe.

Ma ubranie nowe piękne, kolorowe.

 

Zabawa rymowanka

Policzymy, co się ma:
Mam dwie ręce, łokcie dwa,
Dwa kolanka, nogi dwie,
Wszystko pięknie zgadza się.
Dwoje uszu, oczka dwa,
No i buzię też się ma.
A ponieważ buzia je,
Chciałbym buzie też mieć dwie!

 

 Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze na marzec:

Wiosna zaraz tu przybędzie, kolorowo będzie wszędzie.

  • Obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie wczesną wiosną i wiązanie tych zjawisk z aktualną porą roku.
  • Rozwijanie mowy i myślenia dzieci w toku zabaw i zajęć, kształtowanie umiejętności językowych, bogacenie słownictwa.
  • Ćwiczenia rozwijające sprawność fizyczną i aparatu oddechowego.

Słychać śpiew wśród drzew i chmur to artystów ptasich chór

  • Zachęcanie do systematycznej obserwacji świata przyrody, dostrzeganie bieżących zmian i pogłębianie wiedzy dzieci z zakresu ornitologii.
  • Doskonalenie funkcjonowania narządów artykulacyjnych.
  • Poznanie kształtu niektórych figur geometrycznych.

Szybko biegnie każdy dzień, rosnę szybko, dużo wiem

  • Dostrzeganie zmian we własnej osobie (cechy jakościowe i ilościowe).
  • Nabywanie coraz dojrzalszych kompetencji społecznych, budowanie obszaru własnego „ja”.
  • Uświadomienie sobie konsekwencji upływu czasu w kontekście rozwoju i wzrostu.
  • Doskonalenie umiejętności budowania wypowiedzi na konkretny temat.

Wielkanocne to pisanki, wyklejanki, malowanki

  • Budzenie zainteresowania zwyczajami i tradycjami związanymi ze świętami wielkanocnymi.
  • Zapoznanie z rozwojem kurczątka oraz budową jajka.
  • Przybliżenie tradycji wypieków wielkanocnych, zwrócenie uwagi na charakterystyczne ciasta.
  • Rozwijanie umiejętności uważnego słuchania i wypowiadania się na temat wysłuchanego utworu.
Bajka
Przedszkole Niepubliczne
nr 8 w Białymstoku

15-689 Białystok
Ul. Michała Pietkiewicza 7A

Skontaktuj się z nami!

Kom: +48 662 084 217

Godziny otwarcia

Pon-Pt:  6:30-17:30

COPYRIGHT© 2019 BAJKA. Tworzenie stron internetowych  Tworzenie stron internetowych Prograffing.pl