
Krasnoludki
O grupie
Mówią na nas Krasnoludki,
małe rączki, nóżki, stópki.
Choć jesteśmy teraz mali,
to będziemy duzi, śmiali.
Poznajemy teraz świat,
z przedszkolem za pan brat.
Wszystkie Krasnoludki są bardzo wesołe,
polubiły od razu bajkowe przedszkole!
Plan dnia
6.30-8.30 – schodzenie się dzieci
8.30-9.00 – zajęcia poranne
9.00-9.30 – śniadanie
9.30-11.30 – zajęcia dydaktyczne, zajęcia dodatkowe, spacer
11.30-12.00 – obiad
12.00-14.00 – leżakowanie
14.00-14.30 – podwieczorek
14.30-15.00 – zajęcia popołudniowe
15.00-16.00 – zabawy według zainteresowań dzieci, zajęcia dodatkowe
16.00-17.30 – zabawy dowolne w grupie łączonej
Zamierzenia dydaktyczne
Tematyka kompleksowa na wrzesień:
- Przyjaciół poznać czas, przedszkole wita Was.
- W moim domu nie nudzi się nikomu.
- Stop! Uwaga! Niebezpiecznie! Zasad naucz się koniecznie!
- Każdy czyścioch Ci to powie, mycie to jest samo zdrowie.
Piosenka na powitanie
Podajmy sobie ręce i zróbmy duże koło,
zabawą i piosenką witamy się wesoło.
Podajmy sobie ręce i zróbmy duże koło,
zabawą i piosenką witamy się wesoło.
Piosenka „Miś w przedszkolu”
- Pewien bardzo mały miś do przedszkola przyszedł dziś.
I powiedział mi do uszka, że najlepiej jest w maluszkach.
I powiedział mi do uszka, że najlepiej jest w maluszkach.
- Pewien bardzo mały miś do przedszkola przyszedł dziś.
Wszyscy bardzo Cię lubimy: Popatrz, misiu, jak tańczymy!
Wszyscy bardzo Cię lubimy: Popatrz, misiu, jak tańczymy.
Wierszyk do pokazywania
To są Ani rączki, to są Ani nóżki.
To Ani buciki, to Ani fartuszki.
To oko, to ucho, to nosek, to mina.
To Ani pończocha, to Ani czupryna.
Tak Ania się wita, tak Ania się kłania.
To jest Ani uśmiech. A to – cała Ania.
Masażyk
Auto do myjni przyjechało,
Bo się bardzo umyć chciało. (głaszczemy wewnętrzną stronę dłoni)
Umyto: Pierwsze koło podstawowe, (głaszczemy mały paluszek)
Drugie koło podstawowe, (głaszczemy palec serdeczny)
Trzecie koło podstawowe, (głaszczemy palec środkowy)
Czwarte koło podstawowe, (głaszczemy palec wskazujący)
Piąte koło zapasowe. (głaszczemy kciuk)
Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze: Wrzesień
Przyjaciół poznać czas, przedszkole wita nas
- Zapoznanie się dzieci z nauczycielem oraz dzieci w obrębie grupy, a także z salą.
- Wdrażanie do zgodnego współdziałania w zabawie z innymi dziećmi i współpracy z nauczycielem.
- Poznanie podstawowych pomieszczeń przedszkola (sala, szatnia, korytarz) i ich funkcji.
- Wspomaganie dzieci w dobrym funkcjonowaniu społecznym i budowaniu dobrego samopoczucia.
- Wzbudzenie zaufania do nauczyciela i innych dzieci.
W moim domu nie nudzi się nikomu
- Rozwijanie zdolności do uważnego słuchania opowiadań i wierszy oraz wypowiadania się w różny sposób.
- Nauka bezpiecznego poruszania się po schodach.
- Wdrażanie do racjonalnego wykorzystania czasu na zabawę i porządki po zabawie.
- Kształtowanie pozytywnego, pełnego ciekawości stosunku do roślin i zwierząt.
Stop! Uwaga! Niebezpiecznie! Zasad naucz się koniecznie!
- Uświadomienie konieczności przestrzegania zasad gwarantujących bezpieczeństwo w przedszkolu i poza nim.
- Poznanie ogrodu przedszkolnego i zasad tam obowiązujących.
- Rozszerzenie zasobu słownictwa i wiedzy z zakresu zasad ruchu drogowego.
- Doskonalenie analizatora słuchowego, wyodrębnianie, rozróżnianie i nazywanie dźwięków z otoczenia.
Każdy czyścioch Ci to powie, mycie to jest samo zdrowie
- Kształtowanie elementarnych nawyków higienicznych i kulturalnych.
- Nabywanie pozytywnego stosunku do zabiegów higienicznych.
- Wdrażanie do samodzielności.
- Uwrażliwienie na estetyczny wygląd.
Tematyka kompleksowa na październik:
- Jabłka, śliwki i morele, w sadzie jest owoców wiele
- Witaminy, hop! do brzuszka, i marchewka, i pietruszka
- Liście malowane, pod drzewami rozsypane
- Las szumi jesiennie, już robi się sennie
Piosenka „A ja wiem”
1. A ja wiem, nie powiem,
kto nas dziś odwiedzi,
czerwone jabłuszko,
co na drzewie siedzi.
- Czerwone, jabłuszko,
złocista gruszeczka,
złocista gruszeczka
i piękna śliweczka.
Piosenka „Burak i cebula”
Cebulka, cebulka
okrągła jak kulka,
buraczka złapała,
potańcować chciała.
Buraczek, buraczek,
miał czerwony fraczek,
z cebulką tańcował,
nóżek nie żałował.
Piosenka „Jeżyk i liście”
1.Szur, szur, szur, liści góra!
Szur, szur, szur, coś tam szura…
Ref.: Tupu-tap! Tupu-tap!
Kolorowe liście łap! bis
2. Czy Ty wiesz, co tam siedzi,
czarnym oczkiem dzieci śledzi?
Ref.: ….
3.Szur, szur, szur, jeżyk mały.
Szur, szur, szur, w liściach cały.
Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze na październik:
Jabłka, śliwki i morele, w sadzie jest owoców wiele
- Zapoznanie z miejscem pochodzenia owoców – sadem.
- Kojarzenie owoców z drzewami, na których rosną.
- Poznanie różnych sposobów przechowywania i spożywania owoców.
Witaminy, hop! Do brzuszka, i marchewka, i pietruszka
- Poszerzanie wiedzy z dziedziny przyrody.
- Rozwijanie poczucia estetyki i dokładności wykonania prac plastycznych.
- Kształtowanie intuicji matematycznych.
- Wyczulenie na regularności w najbliższym otoczeniu, powtarzanie i kontynuowanie rytmów.
Liście malowane, pod drzewami rozsypane
- Dostrzeżenie zmian zachodzących w najbliższym otoczeniu naturalnym.
- Zwrócenie uwagi na specyficzny koloryt jesieni i bogactwo owoców parkowych i leśnych.
- Dostrzeżenie różnorodności kształtów i kolorów liści.
- Rozwijanie zmysłu obserwacji i zdolności porównywania.
Las szumi jesiennie, już robi się sennie
- Prowadzenie obserwacji przyrodniczych – mgliste poranki, chłodne dni, wczesny zmrok, szarówka.
- Bliższe poznanie wybranych mieszkańców lasu i ich jesiennych zwyczajów.
- Kształtowanie koordynacji wzrokowo-ruchowej i doskonalenie sprawności manualnej.
- Rozbudzanie poczucia estetyki.
Tematyka kompleksowa na listopad:
- Mały człowiek czy też duży, dobrze, gdy pomocą służy.
- Hula, psoci, hałasuje, to jesienny wiatr figluje.
- Parasole czas wyciągać, jesień w pełni, deszcz nadciąga.
- Wszyscy razem się bawimy, wszystkie strachy przegonimy.
- Zasypało cały świat, nocą śnieżek z nieba spadł.
Piosenka „Tomcio Paluszek”
- Tomcio Paluszek ma malutki brzuszek,
malutką główkę, nosek jak okruszek.
Ref. I choć małą buzię ma,
głośno śpiewa: tra-la-la -bis
- Tomcio Paluszek ma czerwone butki,
żółte spodenki i sweterek krótki.
Ref. I choć małe nóżki ma,
pięknie skacze: hop-sa-sa! – bis
Zabawa paluszkowa „Witające się rączki”
Dwie rączki się spotkały, więc się przywitały.
Najpierw zaklaskały, później się pogłaskały.
Mocno się ściskały, bo się dawno nie widziały.
Jak się przywitały, no to pogadały.
Gdy się pogłaskały, to się żegnać zaczynały.
Znowu zaklaskały, znów się pogłaskały.
Mocno się ściskały, a na koniec pomachały.
Wierszyk „Jesień”
Lecą liście z drzewa, zbierają je dzieci,
Zaniosą dla pani liściasty bukiecik,
A kasztany i żołędzie pukają o ziemię
Lecą z drzewa wysokiego do koszyka twego.
Chodź na spacer wyjdźże z domu mój mały kolego,
Jesień gości, ale ciepła nie zrobi nic złego.
Piosenka „Jeżyk i liście”
- Szur, szur, szur, liści góra!
Szur, szur, szur, coś tam szura…
Ref.: Tupu-tap! Tupu-tap!
Kolorowe liście łap!
- Czy ty wiesz, co tam siedzi,
czarnym oczkiem dzieci śledzi?
Ref.: Tupu-tap! Tupu-tap!
- Szur, szur, szur, jeżyk mały.
Szur, szur, szur, w liściach cały.
Ref.: Tupu-tap! Tupu-tap!
Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze na listopad:
MAŁY CZŁOWIEK CZY TEŻ DUŻY, DOBRZE, GDY POMOCĄ SŁUŻY
- Stwarzanie okazji do czynienia dobrych uczynków;
- Zwrócenie baczniejszej uwagi na przejawy życzliwości, uczynności, uprzejmości;
- Inicjowanie działań wymagających współpracy i współdziałania;
- Tworzenie miłej i ciepłej atmosfery i przyjaznych stosunków wśród dzieci.
HULA, PSOCI, HAŁASUJE, TO JESIENNY WIATR FIGLUJE
- Rozbudzanie ciekawości i dociekliwości badawczej;
- Doskonalenie sprawności manualnej oraz zręczności;
- Bogacenie czynnego słownika dzieci.
PARASOLE CZAS WYCIĄGAĆ, JESIEŃ W PEŁNI, DESZCZ NADCĄGA
- Rozumienie potrzeby ubierania się stosownie do panujących warunków pogodowych;
- Rozbudzenie postawy badacza zjawisk przyrodniczych i fizycznych;
- Bogacenie doświadczeń estetycznych i twórczych.
WSZYSCY RAZEM SIĘ BAWIMY, WSZYSTKIE STRACHY PRZEGONIMY
- Oswajanie strachu przed nieznanym i własną wybujała wyobraźnią;
- Doskonalenie znajomości kolorów i barw;
- Nabieranie pewności w wypowiadaniu własnego zdania w rozmowie na określony temat.
ZASYPAŁO CAŁY ŚWIAT, NOCĄ ŚNIEŻEK Z NIEBA SPADŁ
- Uwrażliwienie na naturalne piękno zimy i zimowego krajobrazu.
- Doskonalenie umiejętności wypowiedzi oraz bogacenie słownika czynnego dzieci.
- Wzbogacanie wiedzy przez przeprowadzanie doświadczeń i zabawy badawcze.
- Poznanie najlepszych utworów literatury dla dzieci.
- Tworzenie prac plastycznych inspirowanych słowem mówionym.
Przedszkole Niepubliczne
nr 8 w Białymstoku
15-689 Białystok
Ul. Michała Pietkiewicza 7A
Pon-Pt: 6:30-17:30