Kadra

Wszystkie nauczycielki pracujące w naszym przedszkolu ustawicznie podnoszą swoje kwalifikacje zawodowe uczestnicząc w studiach podyplomowych, kursach kwalifikacyjnych, szkoleniach i warsztatach organizowanych m.in. przez Miejski Ośrodek Doskonalenia Metodycznego oraz Centrum Edukacji Nauczycieli. W codziennej pracy z dziećmi stosują m.in.:

  • metodę Dobrego Startu Marty Bogdanowicz;
  • metodę czynnościowego kształcenia matematycznego prof. Edyty Gruszczyk-Kolczyńskiej;
  • metody aktywizujące i integracyjne;
  • elementy metod kształcenia muzycznego Carla Orffa
  • metodę gimnastyki twórczej Rudolfa Labana;
  • metodę krakowską;
  • metodę globalnego czytania Ireny Majchrzak;
  • metody pedagogiki zabawy (KLANZA);
  • techniki relaksacyjne.

Dyrekcja

Krystyna Gromek – dyrektor, założycielka i właścicielka „Bajki”. Absolwentka pedagogiki wczesnoszkolnej na Wydziale Pedagogicznym Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Olsztynie. Ukończyła studia podyplomowe z zakresu Zarządzania Oświatą na Uniwersytecie w Białymstoku oraz kurs kwalifikacyjny z oligofrenopedagogiki i wiele innych podnoszących zdobyte kwalifikacje zawodowe.

Emilia Goś-Kuciej – absolwentka Uniwersytetu Gdańskiego (Wydział Nauk Społecznych, kierunek: Wczesna Edukacja i Nauczanie języka angielskiego). Ukończyła również studia podyplomowe w zakresie Zarządzania Oświatą (WSFiZ w Białymstoku) oraz kurs kwalifikacyjny z zakresu wczesnego wspomagania rozwoju i edukacji uczniów autystycznych. Od początku swojej drogi zawodowej związana z przedszkolem „Bajka”. Od lipca 2008 r. sprawuje obowiązki dyrektora przedszkola.  

Ukończone kursy i szkolenia to m.in.: 

  • Efektywna ewaluacja w praktyce;
  • Ośrodkowe Zaburzenia Słuchu (CAPD) jedną z przyczyn trudności w uczeniu się;
  • Dwulatki i trzylatki w przedszkolu i w domu – jak świadomie je wychowywać i uczyć;
  • Szkolenie dla dyrektorów szkół i przedszkoli z zakresu zasad zmodernizowanego systemu doskonalenia nauczycieli stanowiącego element wspomagania szkół i placówek;
  • Szkolenie podstawowe PECS;
  • Wykorzystanie zasad stosowanej analizy zachowania w pracy z osobami z zaburzeniami rozwoju – kurs III stopniowy;
  • Bajkoterapia – rola tekstu literackiego w rozwijaniu osobowości i kształtowaniu postaw u dzieci.

Urszula Jaworowska – absolwentka Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie, na Wydziale Pedagogiki i Wychowania artystycznego o kierunku Zintegrowane Nauczanie Początkowe. Posiada kwalifikacje do pracy w przedszkolu oraz w szkole, a także do pracy z dziećmi z autyzmem oraz z dziećmi z niepełnosprawnością intelektualną. Ukończyła również studia podyplomowe na Uniwersytecie w Białymstoku w zakresie ICT oraz nauczania drugiego przedmiotu, specjalność: Przyroda. Od początku swojej drogi zawodowej związana z naszym przedszkolem. Nauczyciel dyplomowany. Od września 2019 pełni obowiązki zastępcy dyrektora.

Wychowawczynie

KRASNOLUDKI - TRZYLATKI

Ewa Matela (także nauka angielskiego) – wychowawca grupy, absolwentka pedagogiki wczesnoszkolnej na Wydziale Pedagogiki i Psychologii UwB oraz filologii angielskiej na Wydziale Filologicznym UwB. Ukończyła również tłumaczenie specjalistyczne na Wydziale Lingwistyki Stosowanej UW. Od kilku lat uczy angielskiego w grupach dziecięcych. Posiada licencję do prowadzenia zajęć języka angielskiego metodą Natural First Steps ® oraz metodą Teddie Eddie. Posiada kwalifikacje do pracy z dziećmi z autyzmem i zespołem Aspergera. (Studia Podyplomowe: „Edukacja i rehabilitacja osób z autyzmem i zespołem Aspergera” – Uczelnia Jańskiego w Łomży.  W 2019 r. zdała egzamin i uzyskała stopień awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanego.

Ukończone kursy i szkolenia to m.in.:

  • Bezpieczny Przedszkolak;
  • e-Twinning- edukacyjny program Unii Europejskiej – konferencja warsztatowa;
  • Wychowanie przez sztukę, edycja: XII i XIII;
  • Obraz dziecka z całościowymi zaburzeniami rozwoju;
  • „Szklana pułapka” – dziecko z autyzmem.

Dominika Jastrzębska – wychowawca grupy, ukończyła studia I stopnia na Uniwersytecie w Białymstoku o specjalności Pedagogika Wczesnoszkolna i Przedszkolna. Kontynuuje studia II stopnia. Nauczyciel kontraktowy.

Ukończone kursy i szkolenia to m.in.:

  • Diagnoza i terapia autyzmu – kurs I stopnia.

Beata Szydłowska – pomoc nauczyciela

PSZCZÓŁKI - CZTEROLATKI

Anna Maria Koszewnik – wychowawca grupy, absolwentka pedagogiki wczesnoszkolnej na Wydziale Pedagogiki i Psychologii oraz dwuletnich Podyplomowych Studiów Logopedycznych na Wydziale Filologicznym UwB. Posiada kwalifikacje do pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym oraz szkolnym, do pracy z dzieckiem z autyzmem, a także do prowadzenia terapii osób z wadami wymowy. Od początku swojej drogi zawodowej związana jest z naszym przedszkolem.  Stopień zawodowy: nauczyciel dyplomowany.

Ukończone kursy i szkolenia to m.in.:

  • Kurs kwalifikacyjny z zakresu wczesnego wspomagania rozwoju i edukacji uczniów autystycznych;
  • Kurs III stopniowy „Wykorzystanie zasad stosowanej analizy zachowania w pracy z osobami z zaburzeniami rozwoju”
  • Tworzenie Indywidualnego Programu Edukacyjno–Terapeutycznego dla uczniów z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego;
  • Ośrodkowe Zaburzenia Słuchu (CAPD) jedną z przyczyn trudności w uczeniu się;
  • Terapia ręki I i II stopnia;
  • Sposoby rozwijania gotowości do czytania u dzieci w wieku przedszkolnym;
  • Dla dzieci, z dziećmi, o dzieciach. Kreatywne prowadzenie grup dziecięcych;
  • Jak zaplanować i przeprowadzić spotkanie integracyjne z rodzicami;
  • Sposoby rozwijania pamięci u dzieci – zajęcia wg koncepcji prof. E. Gruszczyk – Kolczyńskiej
  • Wychowanie przez sztukę                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                        Patrycja Gryguć – wychowawca grupy, absolwentka Wydziału Pedagogiki i Psychologii Uniwersytetu w Białymstoku. Posiada kwalifikacje do pracy w przedszkolu oraz w szkole podstawowej (klasy 1-3). Nauczyciel kontraktowy.
  • Ukończone kursy i szkolenia to m.in:
    • warsztat metodyczny Cha-Ching – wykorzystanie edukacji finansowej dzieci.
    • Diagnoza i terapia autyzmu – poziom podstawowy
    • Zabawy uczące współpracy, rozwijające empatię oraz wzmacniające samoocenę dla dzieci w wieku przedszkolnym
    • Wsparcie dla uczniów z trudnościami w czytaniu i pisaniu
    • Wychowanie przez sztukę- edycja XXIV
    • Terapia ręki – kurs dwustopniowy

     

    Ewa Niewińska – nauczyciel wspomagający. Absolwentka Wydziału Nauk Społecznych w Niepaństwowej Wyższej Szkole Pedagogicznej w Białymstoku. Posiada kwalifikacje do pracy w przedszkolu oraz w szkole podstawowej w klasach I-III. Ukończyła również Szkołę nr 1 Ochrony Zdrowia w Białymstoku uzyskując tytuł Terapeuty Zajęciowego. Ma kwalifikacje do świadczenia usług w zakresie terapii zajęciowej. Nauczyciel kontraktowy.

    Ukończone kursy i szkolenia to m.in.:

    • PECS (Picture Exchange Communication System) poziom 1;
    • Metoda Dobrego Startu – kurs doskonalący.

MOTYLKI - PIĘCIOLATKI

Urszula Jaworowska – wychowawca grupy, absolwentka Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie, na Wydziale Pedagogiki i Wychowania artystycznego o kierunku Zintegrowane Nauczanie Początkowe. Posiada kwalifikacje do pracy w przedszkolu oraz w szkole, a także do pracy z dziećmi z autyzmem oraz z dziećmi z niepełnosprawnością intelektualną. Ukończyła również studia podyplomowe na Uniwersytecie w Białymstoku w zakresie ICT oraz nauczania drugiego przedmiotu, specjalność: Przyroda. Od początku swojej drogi zawodowej związana z naszym przedszkolem. Nauczyciel dyplomowany.

Ukończone kursy i szkolenia to m.in:

  • Oligofrenopedagogika – kurs kwalifikacyjny
  • Wspomaganie rozwoju i edukacji uczniów z autyzmem – kurs kwalifikacyjny
  • Trening Umiejętności Społecznych – zajęcia grupowe dla dzieci i młodzieży z Zespołem Aspergera/Autyzmem wysokofunkcjonującym
  • Wykorzystywanie zasad stosowanej analizy zachowania w pracy z osobami z zaburzeniami rozwoju – uczenie nowych umiejętności
  • Wykorzystywanie zasad stosowanej analizy zachowania w pracy z osobami z zaburzeniami rozwoju – praca nad zachowaniami trudnymi
  • Wykorzystywanie zasad stosowanej analizy zachowania w pracy z osobami z zaburzeniami rozwoju – samodzielność, umiejętności społeczne, zabawa, komunikacja
  • Bezpieczny Przedszkolak – kurs II stopniowy
  • Wychowanie przez sztukę
  • Sposoby rozwijania gotowości do czytania dzieci w wieku przedszkolnym
  • Matematyka w przedszkolu
  • Asertywność we współpracy z trudnym dzieckiem
  • Asertywność we współpracy z trudnym rodzicem
  • Zarządzanie emocjami i wykorzystywanie inteligencji emocjonalnej do zwiększania efektywności w pracy
  • Wymagania współczesnego rodzica względem przedszkola
  • Wykorzystywanie nowoczesnych narzędzi ICT w pracy nauczyciela i kontaktach z rodzicami
  • Usus est optimus magister
  • Metoda Krakowska – terapia neurobiologiczna dzieci z zaburzeniami rozwoju.
  • Metoda Krakowska
  • Kodowanie na dywanie

 Julita Butkiewicz – wychowawca grupy, absolwentka pedagogiki wczesnoszkolnej na Wydziale Pedagogiki i Psychologii w Białymstoku. Ukończyła studia podyplomowe z Terapii Pedagogicznej i Oligofrenopedagogiki. Posiada także kwalifikacje do pracy z dziećmi z autyzmem. Stopień zawodowy: nauczyciel kontraktowy.

Ukończone kursy i szkolenia to m.in.:

  • Terapia Ręki
  • Trening Umiejętności Społecznych
  • Metoda Krakowska
  • Kodowanie na dywanie, czyli jak uczyć dzieci młodsze podstaw programowania
  • Przygotowanie materiałów i prowadzenie zajęć z wykorzystaniem tablicy interaktywnej
  • Emocje w życiu przedszkolaka, czyli jak mam nazwać to co czuje
  • Techniki kontroli złości jako narzędzie wspomagające nauczyciela w pracy uczniem trudnym
  • Rozpoznawanie zaburzeń dzieci w wieku przedszkolnym
  • Ocenianie kształtujące
  • Elementy socjoterapii w pracy nauczyciela

TYGRYSY- SZEŚCIOLATKI

Anna Mitkiewicz – wychowawca, absolwentka pedagogiki wczesnoszkolnej na Wydziale Pedagogiki i Psychologii Uniwersytetu w Białymstoku. Posiada kwalifikacje do pracy w przedszkolu oraz w szkole, a także do pracy z dziećmi ze spektrum autyzmu. Z przedszkolem „Bajka” związana jest od początku swojej drogi zawodowej. W lipcu 2015 r. pomyślnie przeszła postępowanie kwalifikacyjne i uzyskała stopień nauczyciela dyplomowanego.

Ukończone kursy i szkolenia to m.in.:

  • Mowa i zabawa, czyli jak rozwijać mowę i myślenie u dzieci
  • Wczesne wspomaganie rozwoju i edukacji uczniów autystycznych-kurs kwalifikacyjny (MODM Białystok)
  • Diagnozowanie kompetencji matematycznych dzieci 5-6 – letnich
  • Roztańczone, rozśpiewane, rozbawione przedszkole – tańce i zabawy na różne uroczystości przedszkolne
  • Tworzenie Indywidualnego Programu Edukacyjno-Terapeutycznego dla uczniów z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego
  • WYCHOWANIE PRZEZ SZTUKĘ: „Słowo, ruch, muzyka”, „Zabawy i piosenki z rekwizytem”, „Zabawy plastyczne rozwijające myślenie twórcze”, „W bananowych rytmach – tańce afrykańskie”, „Tańce regionalne i zabawy taneczne dla najmłodszych”, „Taneczne ilustracje”, „Inspiracje wierszem, piosenką oraz utworem muzycznym”, „Warsztaty choreoterapii”
  • Metody diagnozowania dziecka 5-6-letniego pod kątem gotowości szkolnej
  • Tworzenie prezentacji multimedialnych w programie Microsoft Office PowerPoint 2007
  • Jak przyjemnie bawić się muzyką – zabawy muzyczne cz. II
  • BEZPIECZNY PRZEDSZKOLAK – I i II stopień
  • Podstawowe zagadnienia terapii i edukacji dzieci z autyzmem, cz. I
  • Wykorzystanie zasad stosowanej analizy zachowania w pracy z osobami z zaburzeniami rozwoju – kurs III stopniowy

Magdalena Romanowska – wychowawca, absolwentka pedagogiki wczesnoszkolnej na Wydziale Pedagogiki i Psychologii Uniwersytetu w Białymstoku.

Monika Dzienis – pomoc nauczyciela, studentka II roku Niepaństwowej Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Białymstoku

 

iNNE WAżne osoby

Elżbieta Lewocz – absolwentka Pedagogiki Wczesnoszkolnej i Przedszkolnej na Wydziale Nauk Społecznych w Niepaństwowej Wyższej Szkole Pedagogicznej w Białymstoku. W sierpniu 2018 r. uzyskała stopień awansu zawodowego nauczyciela kontraktowego. Obecnie przebywa na urlopie macierzyńskim.

Ukończone kursy i szkolenia to m.in.:

  • Trening umiejętności społecznych – kurs kwalifikacyjny zakończony uzyskaniem tytułu terapeuty TUS;
  • Diagnoza i terapia autyzmu – kurs I stopnia,
  • Terapia ręki i zaburzeń motoryki małej I i II stopień,
  • Ja mój autyzm i świat-jak rozmawiać z dziećmi, młodzieżą i osobami dorosłymi z ASD o nich samych? Jak wspierać rozwój ich tożsamości,
  • Metoda Krakowska – terapia neurobiologiczna dzieci z zaburzeniami rozwoju.

Edyta Drągowska –  absolwentka Wydziału Pedagogiki i Psychologii Uniwersytetu w Białymstoku o kierunku Pedagogika wczesnoszkolna. Ukończyła również studia podyplomowe  z zakresu Terapii pedagogicznej oraz Edukacji i rehabilitacji osób  z  niepełnosprawnością  intelektualną (Oligofrenopedagogika). Posiada kwalifikacje do pracy w przedszkolu, szkole podstawowej, do pracy z dziećmi z autyzmem, niepełnosprawnością intelektualną a także do prowadzenia terapii pedagogicznej dzieci ze specyficznymi potrzebami edukacyjnymi i trudnościami w uczeniu się. W czerwcu 2015 r. uzyskała stopień awansu zawodowego nauczyciela kontraktowego. Obecnie przebywa na urlopie macierzyńskim.

Ukończone kursy i szkolenia to m.in.:

  • Kurs kwalifikacyjny z zakresu wczesnego wspomagania rozwoju i edukacji uczniów autystycznych;
  • Wykorzystanie zasad stosowanej analizy zachowania  w pracy z osobami z zaburzeniami   rozwoju  – kurs III stopniowy
  • Zajęcia grupowe o charakterze treningu umiejętności społecznych dla dzieci i młodzieży z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, na różnych poziomach funkcjonowania;
  • Elementy terapii behawioralnej w redukowaniu zachowań trudnych;
  • Autyzm, Zespół Aspergera. Praca z dzieckiem z całościowymi zaburzeniami rozwoju w oparciu o techniki behawioralne;
  • Terapie wspomagające rozwój i funkcjonowanie osób z autyzmem;
  • Wspomaganie w myśleniu matematycznym dzieci w przedszkolu – koncepcja programowa prof. E. Gruszczyk- Kolczyńskiej;
  • Terapia reki I i II stopień

 

 

SPECJALIŚCI OD ZAJĘĆ DODATKOWYCH I TERAPII

  • Małgorzata Szeszel – logopeda
  • Kamila Fogtman-Grygolec – logopeda
  • Anna Maria Koszewnik – logopeda
  • Ewa Matela – j. angielski
  • Agnieszka Danowska – Trening Umiejętności Społecznych
  • Marta Żukowska – rytmika
  • Natalia Sacharczuk – gimnastyka korekcyjna
  • Paulina Dąbrowska – Energy Kids
  • Ewa Wiesławska – religia katolicka
  • Dariusz Kazimierowicz – religia prawosławna

WSPÓŁPRACUJEMY Z:

  • Fundacją FORS-ITIS – w ramach zajęć z Integracji Sensorycznej
  • Niepubliczną Poradnią Psychologiczno – Pedagogiczną ” Błękitny Delfinek” – w ramach zajęć z Wczesnego Wspomagania Rozwoju w naszym przedszkolu
  • Fabryką Tańca – w ramach zajęć tanecznych „Energy Kids”

Ciocie kucharki

  • Mariola Kołomyjska
  • Agnieszka Kondrasiewicz
Bajka
Przedszkole Niepubliczne
nr 8 w Białymstoku

15-689 Białystok
Ul. Michała Pietkiewicza 7A

Skontaktuj się z nami!

Godziny otwarcia

Pon-Pt:  6:30-17:30

COPYRIGHT© 2019 BAJKA. Tworzenie stron internetowych  Tworzenie stron internetowych Prograffing.pl