Pszczółki

O grupie
Nasze Pszczółki to grupa wspaniała,
z nami codziennie jest dobra zabawa.
Od samego rana mnóstwo energii mają,
całe przedszkole radością zarażają.
Chętnie się bawią, uczą, malują,
z uśmiechem do Bajki każdego dnia maszerują.
Plan dnia

6.30-8.30 – schodzenie się dzieci

8.30-9.00 – zajęcia poranne

9.00-9.30 – śniadanie

9.30-11.30 – zajęcia dydaktyczne, zajęcia dodatkowe

11.30-12.00 – obiad

12.00-14.00 – spacer, zajęcia dodatkowe,

14.00-14.30 – podwieczorek

14.30-15.00 – zajęcia popołudniowe

15.00-16.00 – zabawy według zainteresowań dzieci, zajęcia dodatkowe

16.00-17.30 – zabawy dowolne w grupie łączonej

Zamierzenia dydaktyczne

Tematyka kompleksowa:

  1. To jestem ja
  2. Moja grupa
  3. Moja droga do przedszkola
  4. Idzie jesień… przez las, park

Piosenka: „W przedszkolu” (sł. Maria Moździerz, muz. Stefan Gąsieniec)
I. Przedszkolaczek, zuch i chwat,
jest z przedszkolem za pan brat.
Pięknie tańczy, ładnie śpiewa,
na nikogo się nie gniewa.
Ref.: Z takim dzieckiem, jasna sprawa, zawsze miła jest zabawa.
II. Grzeczne słowa dobrze zna,
zawsze świetny humor ma.
Chętnie uczy się wszystkiego
i pomaga swym kolegom.
Ref.: Z takim dzieckiem, jasna sprawa…
III. Nie przejmuje wcale się,
kiedy mu coś pójdzie źle.
Bo w przedszkolu, daję słowo,
jest bezpiecznie, kolorowo.
Ref.: Z takim dzieckiem, jasna sprawa…

Piosenka: „Wesoła zabawa” (sł. i muz. D. i K Jagiełło)
Jak przyjemnie i wesoło gdy średniaki idą wkoło.
Nóżka lewa, nóżka prawa jaka miła to zabawa.}2x
Refren: Hop, hop, hop, tra la la la. Tańczę, gdy muzyka gra.}4x

Przyszła pora na klaskanie, aż się dziwią wszystkie panie.
Rączka lewa, rączka prawa-jaka miła to zabawa.} 2x
Refren: Hop, hop, hop, tra la la la …

Teraz pięknie się kłaniamy, naszych gości pozdrawiamy.
Rączka lewa, rączka prawa jaka miła to zabawa.}2x
Refren: Hop, hop, hop, tra la la la …

 

Piosenka: „Bezpieczne przejście” (sł. B. Szelągowska muz. J. Pietrzak)
I. Zielone światło nad drogą świeci
na drugą stronę zaprasza dzieci.
Ref. Przechodź po pasach na drugą stronę,
kiedy się pali światło zielne.
II. Czerwone światło widać z daleka,
Co to oznacza? Stop! Proszę czekać!
Ref. Kiedy się pali światło czerwone, w miejscu stoimy
na drugą stronę nie przechodzimy.

Piosenka: „Kolorowe liście” (sł. i muz. Danuta i Karol Jagiełło)

Kolorowe listki z drzewa spaść nie chciały, kolorowe listki na wietrze szumiały.

Ref.: Szu, szu, szu, szumiały wesoło, szu, szu, szu, wirowały w koło.}2x

Kolorowe listki bardzo się zmęczyły, kolorowe listki z drzewa zeskoczyły.

Ref.: Hop, hop, hop, tak sobie skakały, hop, hop, hop, w koło wirowały.}2x

Kolorowe listki spadły już na trawę, kolorowe listki skończyły zabawę.

Ref. Cicho, sza, listki zasypiają, cicho, sza, oczka zamykają.}2x

Wiersz: „Części ciała(tekst B. Forma)
To są oczy – pomrugamy,
a to nosek – nim wąchamy,
w buzi zęby – kiedy jemy,
wszystko nimi pogryziemy.
To są ręce, brzuch, kolana,
a to nogi do biegania.
Co dnia rano każdy myje
brodę, czoło, uszy, szyję.

Wiersz I. Salach „Ruchy” 

Mam dwie ręce i dwie nogi,  ale jedną głowę, 

dwoje oczu, dwoje uszu,  tyle zliczyć mogę.

Głową kręci szyja,  zapachy wącha nos. 

Gdy myślę, dotykam czoła,  na głowie jeży się włos. 

Czasami podpieram brodę  i groźnie unoszę brwi. 

Usta układam w podkówkę –  wtedy gdy smutno mi.

Ręce układam na biodrach albo opieram o łokcie. 

Paluszki swoje oglądam.  O, jakie czyste paznokcie! 

Z nóg robię bramkę małą,  zginam kolana także. 

Stopami robię kroki, na palcach stoję, a jakże. 

A teraz posłuchaj uważnie,  o czym w wierszyku jest mowa. 

Wykonać te wszystkie ruchy możesz ze mną spróbować.

 

1.To jestem ja 5.09.2022-9.09.2022

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele główne):

  • rozwijanie kompetencji społecznych w zakresie poznawania samego siebie i innych,
  • poznawanie zasad bezpieczeństwa,
  • próby swobodnego poruszania się w przestrzeni,
  • reagowanie na ustalone sygnały,
  • wspomaganie rozwoju dziecka w zakresie poznawania samego siebie, kształtowanie orientacji w schemacie ciała,
  • zachęcanie do uważnego słuchania N.,
  • rozwijanie sprawności ruchowej,
  • rozwijanie mowy oraz spostrzegawczości i pamięci wzrokowej,
  • rozwijanie sprawności manualnej.

 

2.Moja grupa 12.09.2022-16.09.2022

Zamierzania wychowawczo-dydaktyczne (cele główne):

  • kształtowanie prawidłowych zachowań społecznych,
  • rozwijanie umiejętności budowania dłuższych wypowiedzi,
  • reagowanie ustalonymi ruchami na podane sygnały,
  • rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej,
  • rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej,
  • rozwijanie orientacji przestrzennej,
  • rozwijanie umiejętności kontrolowania emocji,
  • rozwijanie sprawności fizycznej,
  • rozwijanie mowy,
  • rozwijanie sprawności manualnej.

 

 3.Moja droga do przedszkola 19.09.2022-23.09.2022

Zamierzania wychowawczo-dydaktyczne (cele główne):

  • zapoznanie z zasadami bezpiecznego poruszania się po drodze,
  • rozwijanie mowy,
  • samodzielne wykonanie poznanej piosenki,
  • rozwijanie dykcji i artykulacji,
  • rozwijanie intuicji geometrycznej, utrwalanie pojęcia koło,
  • poznawanie charakterystycznych cech różnych przedmiotów,
  • rozwijanie umiejętności uważnego słuchania poleceń N.,
  • rozwijanie sprawności ruchowej,
  • stwarzanie okazji do różnorodnej działalności plastycznej.

 

 4.Idzie jesień… przez las, park 26.09.2022-30.09.2022

Zamierzania wychowawczo-dydaktyczne (cele główne):

  • dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie,
  • poznawanie środowiska leśnego oraz zasad zachowania się w lesie,
  • rozwijanie umiejętności obrazowania ruchem tekstu piosenki,
  • rozwijanie umiejętności reagowania ruchem na zmiany tempa,
  • rozwijanie sprawności rachunkowych,
  • utrwalanie charakterystycznych cech jesiennego krajobrazu,
  • rozwijanie sprawności ruchowej,
  • zachęcanie do uważnego słuchania poleceń,
  • rozwijanie sprawności manualnej,
  • rozbudzanie zainteresowania światem przyrody.

Tematyka kompleksowa:

  1. Idzie jesień przez ogród i sad
  2. Idzie jesień do zwierząt
  3. Co z czego otrzymujemy
  4. Idzie jesień z deszczem

Piosenka: „Jesień w sadzie i ogrodzie” (sł. i muz. D. i K. Jagiełło)
1.  Już na drzewach w sadzie i grządkach w ogrodzie
dojrzały przysmaki , które jemy co dzień.

Ref. Bakłażany, patisony, marchew i pietruszka,
złota dynia , jabłko, śliwka i dojrzała gruszka./ x2

  1. Pójdziemy z koszami, każdy coś przyniesie.
    Czy już wszyscy wiecie ,co nam dała jesień?

Ref. Bakłażany, patisony, marchew i pietruszkę,
złotą dynię , jabłko, śliwkę i dojrzałą gruszkę./ x2

 Wiersz: „W spiżarni” – B. Szelągowska
W spiżarni: kapusta, czerwone buraki,
marchewka, cebula, a w workach ziemniaki.
Na półkach słoiki: w nich ogórki, dżemy.
I te wszystkie skarby zimą chętnie zjemy.

Piosenka: „Jesienne zapasy” (sł. i muz. D. i K. Jagiełło)
Dziś od rana hyc, hyc, hyc, wiewióreczka mała,
nie chce robić prawie nic, tylko by skakała.
Ref. Orzeszków nie chce zrywać, do dziupli nie chce nosić,
a gdy nadejdzie zima, sąsiadów będzie prosić.

Dziś od rana tup, tup, tup, chomik gdzieś wędruje,
nie chce robić prawie nic, tylko maszeruje.
Ref. Owoców nie chce zbierać, do domu swego nosić,
a gdy nadejdzie zima, sąsiadów będzie prosić.

Dziś od rana pi, pi, pi, myszka bardzo mała,
nie chce robić prawie nic, tylko by leżała.
Ref. Ziarenek nie chce szukać, do norki nie chce nosić,
a gdy nadejdzie zima, sąsiadów będzie prosić.

Przyszły do nich mamy trzy, pogroziły palcem:

-Dość lenistwa, dosyć psot do roboty malce.

Ref.: Chomik nosi owoce, orzeszki zaś wiewiórka,

A mała polna myszka ziarenka oraz piórka.

 

Piosenka: „Na mlecznej rzece” (sł. i muz. K. Gowik)

Płynie sobie mleczna rzeka i pyszności niesie z mleka:
masło, serek, czekoladki, batoniki, mleczne żelki, ze śmietanką jogurciki.
Lecz najważniejsze dla ochłody i dla zgody to są pyszne lody!
Ref.: Pa-ram-pam-pam. Pa-ram-pam-pam. To są pyszne lody!

Płynie rzeka tuż przy łące, na niej statek cały w mące.
Z mąki chlebek i pierożki, i bułeczka, naleśniki, pączki, pizza i ciasteczka.
Lecz najważniejszy – pyszny, wielki, kolorowy – tort urodzinowy!
Ref.: Pa-ram-pam-pam. Pa-ram-pam-pam. Tort urodzinowy!

 

Piosenka: „Deszczyk” (słowa i muzyka B. Forma)
Kapu-kapu, pada deszcz, strugi lecą z nieba.
A ja jednak powiem wam: martwić się nie trzeba.
Ref.: Weź parasol zaraz do ręki, włóż na nogi kalosze.
Zanuć słowa tej piosenki i wesoło ruszaj w drogę.
Weź parasol zaraz do ręki, włóż na nogi kalosze.
Zanuć słowa tej piosenki i wesoło ruszaj w drogę. (2x)

Kapu-kapu, kapu, kap, deszczyk z nieba leci,
w kroplach deszczu, nucąc tak, idą sobie dzieci.
Ref.: Weź parasol…

Kapu-kapu, pada deszcz, wszystko mokre w koło.
Przez kałuże sobie skacz, śmiejąc się wesoło.

Ref.: Weź parasol…

 

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne na październik:

  1. Idzie jesień przez ogród i sad: 3.10-7.10.2022

    Zamierzania wychowawczo-dydaktyczne (cele główne):
    · zachęcanie do uważnego słuchania opowiadania,
    · rozwijanie spostrzegawczości oraz mowy,
    · rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej,
    · wykonanie układu ruchowego do piosenki,
    · rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej i pamięci,
    · rozwijanie umiejętności rachunkowych,
    · rozwijanie sprawności fizycznej,
    · utrwalanie nazw najczęściej spotykanych warzyw i owoców,
    · utrwalanie znajomości kolorów,
    · rozwijanie umiejętności plastycznych.

 

2.Idzie jesień do zwierząt: 10.10- 14.10.2022

Zamierzania wychowawczo-dydaktyczne (cele główne):
· rozwijanie mowy,
· poznawanie miejsc, w którym jeże chronią się przed nadchodzącą zima,
· łączenie śpiewu z elementem ruchu,
· rozwijanie poczucia rytmu,
· poznawanie sposobów przygotowywania się wybranych zwierząt do zimy,
· rozwijanie orientacji przestrzennej,
· rozbudzanie zainteresowań światem zwierząt,
· rozwijanie sprawności ruchowej,
· poznawanie wyglądu i sposobu odżywiania się wiewiórki,
· rozwijanie sprawności manualnej.

 

3.Co z czego otrzymujemy: 17.10-21.10.2022

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele główne):
· stwarzanie sytuacji edukacyjnych sprzyjających wyzwalaniu empatii i wrażliwości,
· poznawanie pochodzenia i wykorzystania wełny,
· łączenie ruchu z piosenką,
· kształtowanie poczucia rytmu,
· zapoznanie z etapami powstawania mąki,
· właściwe posługiwanie się monetami w zabawie,
· rozwijanie sprawności ruchowej,
· rozwijanie orientacji przestrzennej,
· rozwijanie sprawności manualnej,
· poznawanie znaczenia drzew w przyrodzie.

 

  1. Idzie jesień z deszczem: 24.10-28.10.2022

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele ogólne):
· poznawanie wybranych zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla jesieni,
· zwracanie uwagi na środki ostrożności,
· instrumentacja do piosenki,
· rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej,
· rozwijanie umiejętności klasyfikowania przedmiotów ze względu na jakość,
· dostrzeganie rytmu w ciągu ułożonych przedmiotów, próby kontynuowania rytmu,
· rozwijanie sprawności ruchowej,
· utrwalanie wiadomości na temat charakterystycznych cech jesiennego krajobrazu,
· rozwijanie sprawności manualnej.

Tematyka kompleksowa na listopad:

  1. Moja rodzina
  2. Mój dom
  3. Moje prawa i obowiązki
  4. Moje zdrowie i bezpieczeństwo

 

Piosenka: „Moja mama i mój tata” sł. i muz. Jolanta Kucharczyk

  1. To właśnie moja mama, a to mój tata,
    najlepszy chyba duet z całego świata.
    Gdy mama zwykle nami i domem się zajmuje,
    to tata majsterkowicz wciąż wszystko reperuje.

Ref.: Rower, pralkę i suszarkę, i zepsuty kran,
zamek w szafce i szufladce – wszystko zrobi sam.
Czy się okno nie domyka, czy też skrzypią drzwi,
tata wszystko to naprawi w mig.
Tata wszystko to naprawi w mig.

  1. Więc mama robi obiad, zakupy, pranie,
    i o porządek w domu dba doskonale.
    Upiecze pyszne ciasto i tort udekoruje,
    a tata majsterkowicz wciąż wszystko reperuje

Ref.: Rower, pralkę i suszarkę…

Piosenka: „Urządzenia domowe” słowa i muz. D. i K. Jagiełlo

Do czego służy pralka? Wiadomo, że do prania. 

Do czego telewizor? Już wiem – do oglądania. 

Do czego służy kuchnia, na pewno dobrze wiesz, 

to na niej ugotujesz, co potem chętnie zjesz.

 

Do czego służy szafa? To miejsce na ubrania.

Do czego zaś odkurzacz? Znów wiem, do odkurzania.

Do czego mikrofala, na pewno dobrze wiesz, 

w niej można podgrzać wszystko, co potem chętnie zjesz.

 

Do czego służy toster? Do chleba tostowania. 

Do czego służy czajnik? Do wody gotowania. 

Do czego jest lodówka, na pewno dobrze wiesz, 

w niej możesz schłodzić wszystko, co potem chętnie zjesz.

 

Piosenka „Porządki” sł. i muz. J. Kucharczyk

Lubię czystość, więc porządek  w swym pokoju zawsze mam; 
książki, misie, samochody,  każda rzecz swe miejsce ma.

 Ref.: Co dzień rano łóżko ścielę  i podlewam kwiatki, 
pozamiatam, poodkurzam,  posprzątam zabawki.

Jak to miło, gdy mój pokój  od rana czystością lśni; 
nie potrzeba dużo pracy,  by porządek zawsze był.

Ref.: Co dzień rano…

Piosenka „Wszystkie dzieci chcą być zdrowe” sł. i muz. K. Gowik
Kto chce zdrowe ząbki mieć,  musi pastą czyścić je. 
Kto chce cały czysty być,  wodą z mydłem musi się myć!

Ref.: Wszystkie dzieci chcą być zdrowe i wszystkie chcą być grzeczne. 

Do zabawy wciąż gotowe i bardzo bezpieczne.

Kto chce zdrowy brzuszek mieć, musi dobre rzeczy jeść. 

Kto chce przez ulicę przejść,  musi z mamą na pasy wejść.

Ref.: Wszystkie dzieci chcą…  / bis

Kto chce bardzo silny być, musi co dzień mleko pić. 

Kto chce rosnąć tak jak las – gimnastyką zająć się czas! 

Ref.: Wszystkie dzieci chcą…  /bis

 

Wiersz I. Salach „Zdrowie”

Wszystkie dzieci chcą być zdrowe wiosną, latem czy jesienią

i dlatego o tej porze witaminy sobie cenią.

Tomek zjada liść sałaty, jabłko chrupie mała Ania,

a rzodkiewki i ogórki na surówkę potnie Hania.

Grześ surówkę palcem trąca, wcale miska go nie nęci.

Zjadaj, Grzesiu, będziesz zdrowy, trzeba tylko trochę chęci.

Zjedz surówkę, to urośniesz – ale Grzesio robi miny

i nie wierzy, że w tej misce siedzą same witaminy.

  

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele ogólne):
Tydzień pierwszy (2.11– 4.11.2022r.)

Temat: Moja rodzina.
· nazywanie członków bliższej i dalszej rodziny,
· rozwijanie percepcji słuchowej,
· rozwijanie umiejętności poruszania się przy muzyce,
· reagowanie na ustalone sygnały,
· wzbogacanie wiedzy o swojej rodzinie,
· rozwijanie umiejętności matematycznych,
· zachęcanie do aktywnego spędzania czasu wolnego z członkami swojej rodziny,
· rozwijanie sprawności ruchowej,
· wzmacnianie więzi emocjonalnej z rodziną,
· rozwijanie sprawności manualnej.


Tydzień drugi (7.11 – 10.11.2022r.)

Temat: Mój dom.
· zachęcanie do uważnego słuchania opowiadania,
· zwracanie uwagi na architekturę, dostrzeganie różnic w wyglądzie domów,
· rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej,
· opanowanie tekstu i melodii nowej piosenki,
· rozwijanie umiejętności matematycznych,
· zgodne współdziałanie z innymi dla osiągnięcia wybranego celu,
· rozwijanie reakcji na sygnał,
· rozwijanie sprawności ruchowej,
· rozwijanie umiejętności wypowiadania się na podany temat,
· rozwijanie sprawności manualnej.

 

Tydzień trzeci (14.11 – 18.11.2022r.)

Temat: Moje prawa i obowiązki.
· poznawanie obowiązków poszczególnych członków rodziny,
· zachęcanie do pomagania rodzicom w wykonywaniu domowych obowiązków,
· rozwijanie reakcji na ustalone sygnały,
· rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej,
· rozwijanie umiejętności klasyfikowania przedmiotów ze względu na jakość,
· rozwijanie umiejętności skupiania uwagi na przedmiotach i treściach,
· doskonalenie umiejętności uważnego słuchania i zapamiętania poleceń;
· nabywanie sprawności fizycznej,
· utrwalanie wiadomości na temat praw i obowiązków dziecka,
· rozwijanie sprawności manualnej.

 
Tydzień czwarty (21.11 – 25.11.2022r.)

Temat: Moje zdrowie i bezpieczeństwo.
· zrozumienie konieczności zażywania lekarstw,
· poznawanie zasad bezpieczeństwa związanych z zażywaniem lekarstw,
· rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej,
· rozwijanie umiejętności wokalnych,
· zapoznawanie z podstawowymi zasadami zdrowego odżywiania,
· rozwijanie sprawności rachunkowych,
· rozwijanie umiejętności uważnego słuchania i zapamiętywania poleceń,
· nabywanie sprawności fizycznej,
· kształtowanie nawyków higienicznych,
· rozwijanie sprawności manualnej

Tematyka kompleksowa na grudzień:

  1. Jak wyglądał świat przed milionami lat
  2. Idzie zima ze śniegiem
  3. Idą święta
  4. Idą święta

Piosenka: „Kolega dinozaur” (sł. i muz. J. Kucharczyk)
I. Czy znacie mojego kolegę dinozaura?
Dziś chowa się w małej książeczce.
Dawno, dawno temu mieszkał tu, na ziemi,
i o tamtych czasach opowiada chętnie.
Ref.: Gdy rosły na ziemi ogromne rośliny, a wkoło wielkie wulkany dymiły,
na naszej planecie mieszkały olbrzymy, straszne dinozaury. Straszne dinozaury.
II. To wtedy powstały bezkresne oceany,
wysokie tworzyły się góry
i na wszystkich lądach, w morzach, oceanach
królowały wielkie gady – dinozaury.
Ref.: Gdy rosły na ziemi ogromne rośliny…

Wiersz: „Dinozaury” (autor nieznany)
Ogon, tułów, szyja, głowa…
Postać prawie jest gotowa.
Jeszcze tylko cztery nogi i wychodzi potwór srogi.
Taki duży wśród zarośli…
Pewnie byśmy za nim poszli.
Lecz to było wieki temu.
Teraz już go nie znajdziemy.
Spytasz – czemu ?
Bo wymarły.
Mam na myśli – dinozaury.

Piosenka: „Pierwszy śnieg” (sł. i muz. D. i K. Jagiełło)
I. Od samego ranka pada śnieg. Cała droga nim zasłana.
Dzieci wyszły z domów, cieszą się, ulepiły już bałwana.
Ref.: Zima przyszła już, gwiżdże wiatr, gwiżdże wiatr,
trzeszczy mróz, trzeszczy mróz.
Zima przyszła już, gwiżdże wiatr, trzeszczy mróz.
II. Narty przypiął sobie mały Krzyś, łyżwy założyła Jola,
wszystkie dzieci jechać dzisiaj chcą na saneczkach do przedszkola.
Ref.: Zima przyszła…
III. Nawet mały kotek cieszy się, łapiąc w łapki płatki śniegu.
Chciał dogonić wszystkich – no i bęc, wpadł na zaspę w pełnym biegu.
Ref.: Zima przyszła…

Wiersz „Pracowita zima” – K. Datkun-Czerniak
Zima, zima biała, drogi zasypała.
Z chmury śnieg prószy, mróz szczypie w uszy.
Wszystko ubielone, śniegiem przyprószone.
Lód lśni już na rzekach, a zima narzeka:
– Tyle pracy jeszcze mam! Czy ja sobie radę dam?
Gdy już wszystko pobieliła, wodę w rzekach zamroziła,
zaprosiła dzieci w koło: – Śniegiem bawcie się wesoło!
Zróbcie śnieżki i bałwanki. I na górkę! I na sanki!
Rzekła jeszcze: – I niech każde z was pamięta!
Najważniejsza w zimie sprawa to bezpieczna jest zabawa.

Piosenka: „Już święta” (sł. i muz. Jolanta Kucharczyk)
I. Bielutki śnieg pokrył świat, wiatr zimny kolędy gra.
Ref.: Już święta, święta, choinka lampkami lśni.
Święta, święta, wokół choinki my.
II. Złocistych świec ciepły blask, wigilię już zacząć czas.
Ref.: Już święta, święta…
III. Na stole świąteczny karp i tyle niezwykłych dań.
Ref.: Już święta, święta…
IV. Prezentów ogromny stos i życzeń świątecznych moc.
Ref.: Już święta, święta…
V. Patrz, gwiazdka na niebie, hen, życzenia nam wszystkim śle.
Ref.: Już święta, święta…

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne w GRUDNIU (cele ogólne):

Tydzień pierwszy (28.11- 02.12. 2022 r.)
Temat: Jak wyglądał świat przed milionami lat

· rozwijanie umiejętności skupienia uwagi na przekazie literackim,
· wzbogacanie wiedzy na temat warunków panujących w prehistorycznym lesie,
· kształtowanie poczucia rytmu,
· wykorzystywanie nowych efektów dźwiękowych,
· rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej,
· rozwijanie umiejętności matematycznym,
· zachęcanie do uważnego słuchania N.,
· rozwijanie sprawności ruchowej,
· budzenie zainteresowania dzieci historią Ziemi,
· rozwijanie sprawności manualnej oraz wyobraźni przestrzennej.

 

Tydzień drugi (5.12.- 9.12.2022r.)
Temat: Idzie zima ze śniegiem.

· dostrzeganie w krajobrazie zmian charakterystycznych dla zimy,
· wdrażanie do uważnego słuchania tekstu literackiego,
· rozwijanie umiejętności wokalnych,
· rozwijanie umiejętności reagowania na zmianę dynamiki,
· rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego,
· rozwijanie umiejętności matematycznych,
· zachęcanie do uważnego słuchania poleceń N.,
· rozwijanie sprawności ruchowej, rozwijanie sprawności manualnej
· wzbogacanie wiedzy o wyglądzie płatków śniegu.

 

Tydzień trzeci i czwarty (12.12. – 23.12.2022r.)
Temat: Idą święta.

· poznawanie tradycji związanych ze świętami Bożego Narodzenia,
· wzbogacanie zasobu słownictwa,
· utrwalanie gry na poznanych instrumentach,
· kształtowanie poczucia rytmu,
· rozwijanie sprawności rachunkowych,
· utrwalanie pojęć: wysoko, nisko.
· rozwijanie sprawności ruchowej,
· rozwijanie umiejętności współdziałania w zespole,
· rozwijanie sprawnościowi manualnej.

Tematyka kompleksowa na styczeń:

  1. Mijają dni, miesiące, lata….
  2. Zima i zwierzęta
  3. Babcia i dziadek
  4. Bezpieczeństwo

 

Piosenka „Nie jestem już maluchem” (sł. i muz. Krystyna Gowik)
1.Wszystkie dzieci szybko rosną-trochę zimą, trochę wiosną.
Butki robią się za ciasne i każdy ma już zdanie własne.
Ref.: Każdego dnia troszeczkę rosnę,
każdego dnia troszeczkę więcej wiem.
A kiedy miną miesiące i lata,
to będę duża ( duży ) jak mama i tata.
2.Już kurteczka za malutka, czapka jak dla krasnoludka.
Gdy wychodzę na spacerek, to już za mały mój rowerek.

Ref.: Każdego dnia…
3.Czy wy wiecie, czy nie wiecie, ja już duża (duży) jestem przecież!
Tyle obok mniejszych dzieci. Ach, jak ten czas mi szybko leci!
Ref.: Każdego dnia……..  

Piosenka: „Dokarmiamy ptaki” (sł. i muz. Jolanta Kucharczyk)

Przyszła zima zasypała śniegiem cały świat,

pod kołderką skryła ziarnka i nasionka traw.

Ref.: Hej, wróbelki, sikoreczki, nie bójcie się zimy!

Dzieci dla was już szykują kawałki słoniny

I nasionka słonecznika, i okruszki chleba.

Będzie dla was smakołyków tyle, ile trzeba.

 

Zimno w lesie, zimno w parku, straszny śnieg i mróz,

ale ptaszki się nie boją, nie są głodne już.

Ref.: Hej, wróbelki, sikoreczki……

 

Zima może sypać śniegiem, mroźnym wichrem wiać,

ale ptaszki już spokojnie mogą w gniazdach spać.

Ref.: Hej, wróbelki, sikoreczki……

 

Piosenka: „Babcia i dziadek” (sł. i muz. Jolanta Kucharczyk)

Gdy mama nie ma czasu, a tata w pracy jest, 

to ukochana babcia przygarnie chętnie mnie. 

Ref.: To babcia, babcia, babcia wciąż uczy, jak mam żyć,

o dawnych pięknych czasach opowie tak jak nikt. 

I zawsze mi pomoże, bo wciąż tuż obok jest. 

Przytuli, pocałuje. Tak bardzo kocha mnie!

 

  1. Gdy mama robi pranie, a tata wyjazd ma, 

jest zawsze przy mnie dziadek. On świetnie o mnie dba. 

Ref.: To dziadek, dziadek, dziadek wciąż uczy, jak mam żyć,

o dawnych pięknych czasach opowie tak jak nikt. 

I zawsze mi pomoże, bo wciąż tuż obok jest. 

Przytuli, pocałuje. Tak bardzo kocha mnie!

 

Wiersz: „Święto Dziadków”(autor nieznany)
Babcia z Dziadkiem dziś świętują wszystkie wnuki więc pracują.
Zetrą kurze w każdym kątku, przypilnują dziś porządku.
W kuchni błyszczą już talerze, wnusia babci bluzkę pierze.
Wnusio już podaje kapcie–bardzo kocham swoją babcię.
Dzisiaj wszystkie smutki precz, święto dziadków ważna rzecz!

 

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne w styczniu (cele ogólne):

Tydzień pierwszy (02.01- 05.01. 2023r.)
Temat kompleksowy: Mijają dni, miesiące, lata…
· Będziemy uczestniczyć we wspólnych zabawach organizowanych przez nauczyciela.
· Będziemy uczestniczyć we wspólnych zabawach.
· Będziemy dostrzegać rytm w ciągu ułożonych przedmiotów lub ułożonego tworzywa przyrodniczego; próby kontynuowania, dostrzeżonego rytmu.
· Będziemy dostrzegać rytmiczną organizacje czasu w stałych następstwach dni i nocy, pór roku, dni tygodnia, miesięcy.
· Będziemy uczestniczyć w zabawach ruchowych na świeżym powietrzu.
· Będziemy dzielić się swoimi przeżyciami.

Tydzień drugi (09.01-13.01.2023)

Temat kompleksowy : Zima i zwierzęt
Będziemy obserwować przyrodę w naturalnym otoczeniu, podczas pobytu na świeżym powietrzu w ogrodzie przedszkolnym oraz podczas spacerów i wycieczek.
o Będziemy nazywać ptaki odwiedzające karmnik; dokarmianie ich.
o Będziemy rozpoznawać i nazywać figury, znaki, symbole.
o Będziemy skupiać uwagę na przedmiotach, treściach (krótkich) przekazywanych przez nauczyciela.
o Będziemy uczestniczyć w ćwiczeniach rozwijających umiejętność świadomego kierowania ruchem narządów artykulacyjnych.
o Będziemy określać położenie przedmiotów w przestrzeni; stosowanie określeń: na, pod, w, przed, za, obok.
· Będziemy układać dowolne kompozycje z klocków w kształcie figur geometrycznych.
o Będziemy rysować, malować – korzystając z różnych materiałów i przyborów.

Temat kompleksowy: Babcia i dziadek
Termin realizacji: 16.01-20.01.2023

· Będziemy nazywać członków bliższej rodziny i dalszej rodziny: mama, tata, brat, siostra, babcia, dziadek, wujek, ciocia.

Będziemy uczestniczyć w przedszkolnych spotkaniach (uroczystościach) z rodzicami, dziadkami z okazji ich świąt; wręczanie upominków, przedstawianie krótkiego programu artystycznego.
· Będziemy uczestniczyć we wspólnych zabawach organizowanych przez nauczyciela.
· Będziemy odpowiadać na pytania dotyczące wysłuchanego utworu.
· Będziemy występować w krótkich montażach słowno-muzycznych z okazji Dnia Babci i Dziadka.
· Będziemy uczestniczyć w zabawach ruchowych na świeżym powietrzu.
· Będziemy uczestniczyć w zabawach ruchowych.

Temat kompleksowy: Bezpieczeństwo
Termin realizacji: 23.01-27.01.2023
· Poznamy numery alarmowe: 999, 998, 997 i 112.
· Będziemy uczestniczyć w zabawach ruchowych na świeżym powietrzu.
· Poznamy rolę lekarza w dbaniu o zdrowie.
· Będziemy dostrzegać związek pomiędzy chorobą a leczeniem, akceptowanie konieczności leczenia.

Będziemy uczestniczyć w działaniach grupowych organizowanych przez nauczyciela oraz we wspólnych swobodnych zabawach.
· Będziemy określać rolę różnych zawodów w życiu społecznym.
· Będziemy opisywać charakterystyczne cechy i ról wybranych zawodów, np.: policjant, strażak, lekarz itp.
· Będziemy wykorzystywać figury geometryczne w ćwiczeniach, zabawach, grach.
· Będziemy obserwować zmiany zachodzące w przyrodzie, w bliskim otoczeniu przedszkola.

Bajka
Przedszkole Niepubliczne
nr 8 w Białymstoku

15-689 Białystok
Ul. Michała Pietkiewicza 7A

Skontaktuj się z nami!

Kom: +48 662 084 217

Godziny otwarcia

Pon-Pt:  6:30-17:30

COPYRIGHT© 2019 BAJKA. Tworzenie stron internetowych  Tworzenie stron internetowych Prograffing.pl