Program
Przedszkole „Bajka” zostało wpisane do ewidencji szkół i placówek niepublicznych Departamentu Edukacji Urzędu Miejskiego w Białymstoku pod pozycją 75 (wpis do ewidencji z 2001 r.).
Przedszkole podlega nadzorowi Podlaskiego Kuratora Oświaty, Urzędu Miejskiego (Departament Edukacji) i Wojewódzkiej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej.
W placówce są realizowane programy zgodne z podstawą programową opracowaną dla edukacji przedszkolnej przez Ministerstwo Edukacji Narodowej oraz zatwierdzone przez Radę Pedagogiczną.
%
Zaangażowania
zadowolonych rodziców i dzieci
Zajęcia
Dodatkowe zajęcia w ramach czesnego
- język angielski – CODZIENNIE! (poza dniem wyjazdu na basen)
- rytmika
- logorytmika (3- i 4-latki)
- gimnastyka korekcyjna (4-, 5- i 6-latki)
- taniec ENERGY KIDS (4-, 5- i 6-latki)
- wyjazdy na basen – co drugi tydzień
- religia katolicka lub religia prawosławna (do wyboru, zajęcia nieobowiązkowe)
- zajęcia wyrównawcze
- audycje muzyczne i teatrzyki na terenie przedszkola
Zajęcia dodatkowe dla chętnych – płatne:
- zajęcia szachowe
- zajęcia ruchowe Przedszkoliada
- zajęcia z programowania
- logopedia
Wszystkie zajęcia są prowadzone przez doświadczone nauczycielki z kwalifikacjami do nauczania przedmiotu i z uprawnieniami pedagogicznymi.
Za dodatkową opłatą oferujemy regularne wyjazdy do kina, teatru lub filharmonii.
Bezpieczny przedszkolak
Program „Chronimy dzieci” to program profilaktyki przemocy wobec dzieci
W 2016 roku przystąpiliśmy do realizacji programu Chronimy Dzieci. Chronimy Dzieci to program certyfikowania placówek edukacyjnych realizujących politykę ochrony dzieci przed przemocą.
Celem programu Chronimy Dzieci jest ochrona dzieci przed przemocą ze strony osób dorosłych (rodziców, opiekunów, pracowników placówki) oraz rówieśników. Program realizowany jest poprzez wdrażanie standardów ochrony dzieci przed krzywdzeniem zapisanych w polityce ochrony dzieci ustalonej w placówce. Placówki, które spełniają standardy ochrony dzieci, otrzymują certyfikat Chronimy Dzieci.
Realizacja programu przez placówke oznacza,że
- placówka posiada ustalone i spisane procedury interwencji w przypadku podejrzenia krzywdzenia dziecka (patrz: Polityka Ochrony Dzieci przed krzywdzeniem)
- placówka chroni dane osobowe i wizerunek dziecka
- placówka dba o bezpieczny dostęp dzieci do internetu
- placówka posiada ustalone i spisane relacje na linii dziecko-pracownik personelu
- pracownicy placówki są sprawdzani pod kątem niekaralności za przestępstwa z użyciem przemocy na szkodę małoletniego
- pracownicy są przeszkoleni z zakresu rozpoznawania symptomów krzywdzenia dzieci i wiedzą jak na nie reagować
- placówka oferuje dzieciom i rodzicom edukację na temat ochrony dzieci przed krzywdzeniem
Polityka ochrony
Stworzyliśmy już dokument Polityki Ochrony Dziecka przed Krzywdzeniem.
W grupie najstarszych przedszkolaków (Tygrysków) odbyły się następujące zajęcia w ramach programu:
- 22.04.2016 Wiem, jak się czuję.
- 25.04.2016 Znam bezpieczne zasady.
- 26.04.2016 Dobry i zły dotyk.
- 27.04.2016 Moje ciało należy do mnie.
- 28.04.2016 Nie lubię złych tajemnic.
- 29.04.2016 Trudne sytuacje. Gdzie szukać pomocy?
Przed nami jeszcze zajęcia w grupie Pszczółek
BAJKOWA LOGOPEDIA
„Wiek przedszkolny jest okresem największego rozwoju mowy dziecka – jest to czas, w którym najlepiej rozwijać mowę dziecka jaki i usuwać wszelkie nieprawidłowości”.
Zajęcia logopedyczne obejmują zarówno profilaktykę (zajęcia grupowe) oraz terapię logopedyczną (zajęcia indywidualne).
Grupowa forma zajęć z profilaktyki logopedycznej jest dla dzieci swobodną i formą zabawy. Dodatkowo stanowi ona bardzo ważny wstęp do ewentualnej pracy indywidualnej. Podczas takich zajęć szczególną wagę przywiązuje się do ćwiczeń oddechowych, ćwiczeń narządów mowy, słuchowych i logorytmicznych oraz ćwiczeń koordynacji wzrokowo – słuchowo – ruchowej.
Podczas zajęć logopedycznych w przedszkolu prowadzone są ćwiczenia, które mają na celu:
- kształtowanie prawidłowego toru oddechowego,
- usprawnianie motoryki aparatu artykulacyjnego (m.in. języka, warg, żuchwy, podniebienia),
- kształtowanie prawidłowych czynności fizjologicznych w obrębie aparatu mowy (tj. połykanie, żucie, odgryzanie),
- rozwijanie słuchu dziecka,
- wzbogacanie słownictwa,
- rozwijanie umiejętności budowania dłuższych wypowiedzi,
- rozwijanie umiejętności rozumienia wypowiedzi słownych,
- uzyskanie prawidłowej artykulacji poszczególnych głosek,
- kształtowanie swobodnej wypowiedzi dziecka.
Zapraszamy!
W naszym przedszkolu zajęcia z terapii logopedycznej są prowadzone w godzinach porannych i popołudniowych w wybrane dni tygodnia.
Rodziców, którzy chcieliby zapisać dziecko na terapię, zachęcamy do zgłoszenia się do wychowawczyni.
Po przeprowadzeniu indywidualnej diagnozy będziemy mogli rozpocząć zajęcia.
p. Małgorzata Szeszel, Kamila Fogtman-Grygolec i Anna Maria Koszewnik
Poniżej załączamy również materiały promocyjne i ulotki z informacjami na temat rozwoju mowy dziecka i zabaw logopedycznych.
Zachęcamy do przeczytania artykułu: Mowa a funkcje ręki
Praca z dzieckiem z autyzmem
Nasze przedszkole jest placówką ogólnodostępna wyspecjalizowaną
w edukacji włączającej dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu
w środowisko przedszkolne ze zdrowymi rówieśnikami.
Naszym celem jest przygotowanie dzieci do pełnego uczestnictwa
i funkcjonowania w grupie rówieśniczej.
Pomagamy dzieciom już od 8 lat!
Terapia Pedagogiczna
Terapia to takie oddziaływanie na przyczyny i przejawy trudności dzieci w uczeniu się, które mogą wyeliminować ewentualne niepowodzenia szkolne. Zajęcia mają na celu doprowadzenie do określonych zmian w sferze poznawczej lub emocjonalnej dziecka. Po przeprowadzonej na początku roku szkolnego diagnozie nauczyciel ustala indywidualny plan pracy z dzieckiem; zajęcia obejmują dzieci czteroletnie i pięcioletnie i w zależności od potrzeb odbywają się raz lub dwa razy w tygodniu.
Terapię logopedyczną
Zindywidualizowane zajęcia z logopedą odbywają się 2 razy w tygodniu.
Terapię logopedyczną z dziećmi z autyzmem prowadzi pani Małgorzata Szeszel, która jest też członkiem Zespołu opracowującego Indywidualny Program Edukacyjno-Terapeutyczny.
Terapię SI (integracja sensoryczna)
Zajęcia odbywają się w Centrum Terapii i Wspomagania Rozwoju Papilio raz w tygodniu. Są prowadzone przez specjalistów terapeutów integracji sensorycznej współpracująych z Fundacją FORS-ITIS.
Trening umiejętności społecznych
Wasze wsparcie jest dla nas ważne!
Liczymy również na ścisłą współpracę z rodzicami, którzy są na bieżąco informowani o postępach dziecka i biorą udział w spotkaniach zespołu, który opracowuje Indywidualny Program Edukacyjno-Terapeutyczny.Informacje na temat rekrutacji dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu znajdują się w zakładce „Zapisy”.
Przedszkole Niepubliczne
nr 8 w Białymstoku
15-689 Białystok
Ul. Michała Pietkiewicza 7A
Pon-Pt: 6:30-17:30